welke van de 2 is de betere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesdaan2

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
graag jullie mening welke ik beter kan aanschaffen

200 euro
Amd phenom ii x4 840 (3,2 ghz) Quad core processor er zit een aftermarket processor koeler op zodat de temperatuur mooi laag blijft en stil is.

6 Gigabyte werkgeheugen, (pas 2/4 slots bezet)

Asus Gtx 550 Ti overclocked edition videokaart (stil!)

1 Terrabyte (1000GB) Hardeschijf

Thermaltake 530 Watt voeding.

180 euro

CPU-type : Intel® Core2 Quad Processor Q9300
(6M Cache, 2.50 GHz, 1333 MHz FSB).
Geheugengrootte 4GB.
Geheugentype DDR2.
Videokaart : 120GT 512MB VGA, DVI en HDMI.
Optische Drive Type DVD+/-RW DL.
Opslag :
Hardeschijf bus SATA-300.
Opslagcapaciteit 1000GB.
Verbindingen
Video uit DVI, DVI
Verbinding (USB/FW), 8x USB 2.0.
Cardreader.

graag hoor ik van jullie

Ik ben wat minder stellig dan vorige sprekers. Ik zou je eerst willen vragen of je programma's gaat draaien die meerdere cores aan kunnen sturen. Zo nee, dan is, m.u.v. de videokaart, het Intell systeem interessanter / sneller / beter. Enige wat je dan van het Intel systeem dient te vervangen is de videokaart. Aangezien de kaart uit het AMD systeem rond de 100 euro kost, zou je met het Intel systeem per defintie dan zo'n 80 euro duurderder uit zijn.

Kijk ook even hier : Klik

Je logica is redelijk vaag.

Hij is per definitie niet 80 maar 120 duurder uit, je krijgt die 20 euro van die intel videokaart niet terug, dat is gewoon weggegooid geld+100 euro voor een 550 TI.

Daarnaast draaien bijna alle programma's tegenwoordig wel dual of quad core. en de intel is 16% sneller op single core maar 9% langzamer in multithreaded processes? De benchmarks die ik kan vinden geven aan dat de intel bijde op single en multithreaded processes beter is(http://www.cpubenchmark.net/singleThread.html , http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html), Wat ook wel te verwachten was, Nu komt het puntje bij paaltje:

Is dit verschil Zodanig groot dat het die 120 euro waard is voor een nuttelooze videokaart en het moeten vervangen daarvan ? Absoluut niet, tenzij je alleen maar je mail leest, op forums zit en word excel werk doet. Zodra je wil gaan ''gamen'' zou je wensen dat je de amd machine had gekocht.

Daarnaast wil ik graag je er even op wijzen dan zijn budget duidelijk niet meer is dan 200 euro, dan ga je niet een pc kopen om vervolgens weer te gaan upgraden.

Laatst bewerkt:
ik heb niks met videokaarten
als ik maar beeld heb

wel moet die meerdere dingen tegelijk kunnen
de 1 heb minder geheugen maar daar dat zijn de kosten niet

gaat dus puur om de processor

Als je niets hebt / hoeft met met videokaarten dan zou de goedkoopste machine voor jou mogelijk de meest interessante van de 2 kunnen zijn. Als jij meerdere dingen tegelijk wil doen dan kan dat met beide machines prima. Als het marktplaatsmachines zijn, dan zou ik het 'gevoel' ook mee laten spelen. De eerste advertentie / machine zou wel eens een wat 'zwaarder' bestaan achter de rug gehad kunnen hebben dan de 2e.
Marcelpcs maakt een rekenfoutje, maar da's verder niet zo interessant want de videokaart boeit jou kennelijk niet echt. Had die wel belangrijker geworden én je was voor de Intel gegaan, dan had je dus een machine voor 20 euro minder gehad en had je die machine moeten voorzien van een soortgelijke videokaart als uit de 1e machine, dan was de 2e machine op ongeveer 280 uitgekomen en da's 80 (!!!) euro meer dan de 1e machine.
Zonder dat íe het beseft, schrijft marcelpcs in zijn posting precies datgene wat in mijn overwegingen meespeelt : wát ga je precies met de machine doen / waarvoor ga je 'm gebruiken. Over de processor heb ik al mijn mening al gegeven, over de videokaart nog niet. Als je naast browsen, een film bekijken, Officebewerkingen en wat lichtere spelletjes speelt, dan voldoet de 120 GT in ruime mate.
Speel je daarnaast ook iets zwaardere games, dan is machine 1 de meest interessante van de 2.

Laatst bewerkt:
ik speel geen games

gaat om de processor die dus meerdere dingen tegelijk aan kan kwa werk

Ik maakte geen reken foutje, ik vatte gewoon verkeerd op wat je bedoelde omdat je zins opbouw nogaal vaag was in je eerste reactie, Excuus voor de onduidelijkheid daar.

En zonder dat ik het besef schrijf ik helemaal niks. Ik schreef datgene wat in jou overwegingen meespeelt juist omdat het antwoord geeft op de vraag in kwestie?

Los daarvan ben ik het wel met je eens wat betreft de geschiedenis van de computers en eventuele gebruikers sporen, Let hier goed op, als je 1 van de 2 niet helemaal vertrouwt, Niet kopen.

Overigens voor 300-350 euro heb je een compleet nieuw systeem met DDR3, Sata6, USB 3.0 en meer powersaving opties.

Mocht je echt willen kiezen, voor wat jij ermee wil zou ik zeggen ga voor het intel systeem mits je dit vertrouwt, en anders overweeg toch eens om iets meer te investeren in een nieuw systeem met APU processor of Haswell processor waarvan bekend is dat deze minder stroom gebruiken, Hiermee verdien je over tijd het verschil wel weer terug, en ik denk persoonlijk dat je systeem dan ook nog wel eens sneller kon wezen.

Overigens zou je aan een onboard videokaart waarschijnlijk wel genoeg hebben in jou geval.

Bij een nieuw systeem zou je kunnen denken aan : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...641365]=1&product[635654]=1&product[568313]=1

Of eventueel met een FM2+ moederbord en een AMD Athlon™ II X4 740/750k/760k

Laatst bewerkt:
ik speel geen games

gaat om de processor die dus meerdere dingen tegelijk aan kan kwa werk
Wát voor dingen? Da's namelijk redelijk belangrijk voor het (eind) advies.

En zonder dat ik het besef schrijf ik helemaal niks. Ik schreef datgene wat in jou overwegingen meespeelt juist omdat het antwoord geeft op de vraag in kwestie?
Ja, zeker wel, zie:

Nu komt het puntje bij paaltje:
tenzij je alleen maar je mail leest, op forums zit en word excel werk doet. Zodra je wil gaan ''gamen'' zou je wensen dat je de amd machine had gekocht.

Laatst bewerkt:
Volgens mij lezen wij een beetje langs elkaar heen gast0225 :P

Jij schreef : Zonder dat íe het beseft, schrijft marcelpcs in zijn posting precies datgene wat in mijn overwegingen meespeelt : wát ga je precies met de machine doen / waarvoor ga je 'm gebruiken.

Toen schreef ik :

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat ik, ''Nu komt het puntje bij paaltje:
tenzij je alleen maar je mail leest, op forums zit en word excel werk doet. Zodra je wil gaan ''gamen'' zou je wensen dat je de amd machine had gekocht.''

Schreef omdat het antwoord geeft op de vraag gestelt in het topic.
Ik schreef dit antwoord volledig bewust en gericht op zijn vragen, het wat dus totaal niet zonder besef dat ik dat schreef.

Daar doelde ik op, zoals ik al zei we communiceren langs elkaar, maar eigelijk bedoelen we wel redelijk hetzelfde.

In ieder geval, lijkt mij overbodig om hier verder over door te gaan aangezien het niet bepaald relevant is voor het topic.

Als de vraag nogsteeds is welke PC Wes zou moeten kiezen, persoonlijk zou ik een nieuwe pc laten bouwen bij azerty als ik jou was, maar dat is meer omdat ik liever een beetje mee ga met technologie, en graag de upgrade mogelijkheden open wil houden.
Het geeft je ook nog het voordeel van garantie, en langere levensduur vanaf het moment dat je de pc koopt, ook hoef je je niet af te vragen wat jan en alleman ermee gedaan heeft voordat je hem kocht.

Mocht je dat echt niet zien zitten, en je de pc alleen maar voor je werk gebruikt en er dus geen grafisch zware programma's mee draait, Zeg ik ga voor de 2e keuze, de intel machine.

Mocht je wel grafisch zwaardere applicaties willen draaien, zou ik kiezen voor de amd.

De intel zal iets sneller zijn met simpele dingetjes als word excel paint email internet etc

De amd zal het winnen van de intel op het moment dat je meer grafische applicaties gaat draaien.

verhaal lijkt me opzich vrij duidelijk zo op dit moment gezien de vele discussies op dit topic.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan