Welke van de 2 PC's is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Intersivety

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Hallo,

Ik ben van plan om een PC te kopen en ben aan het twijfelen tussen de volgende twee:
1) Antec P160
2) Alienware

Dit zijn de specificaties (1 = Antec P160, 2 = Alienware)
Processor:
1) - Intel E8500 Dual-Core (stabiel overgeklokt naar 3,9Ghz) - 6 MB cache.
2) - Intel core 2 quad Q9400 Extreme Edition 2.66Ghz 4x

RAM Geheugen:
1) - 6GB DDR2 Dual-channel @ 400Mhz (2x Corsair XMS2 2GB, 1x Kingston KVR667D2N5/2G 2GB, 1x ADATA DDR2 800 2GB
2) - 5GB Ram

Video Kaart:
1) Asus ENGTX460 DirectCU - Stabiel overgeklokt (1GB DDR5 Geheugen, Kloksnelheid: 750Mhz, Geheugen kloksnelheid: 1996Mhz, Processor kloksnelheid: 1500MHz)
2) 2 X Nvidia GTX280 Sli

Harde schijf:
1) Seagate Barracude 7200.12 (1TB opslagcapaciteit (1000GB))
2) 500gb Hard disc + 250 GB Barracuda disc totaal 750gb

Ze kosten beiden 500 euro, wie kan mij uitleggen welke beter is en waarom? Of zegt iemand dit moet je helemaal niet doen 500 euro is veel te duur je kan beter ergens anders een PC kopen?

Welkom op helpmij:thumb:
Beide 2e hands aangeboden lijkt mij.
Systeem 1 heb ik geen vertrouwen in, is aan gesleuteld(overclocked)
2e lijkt mij beter als 1.
Maar aan de andere kant, ff iets doorsparen voor een nieuwe ook een optie?

Welkom op helpmij:thumb:
Beide 2e hands aangeboden lijkt mij.
Systeem 1 heb ik geen vertrouwen in, is aan gesleuteld(overclocked)
2e lijkt mij beter als 1.
Maar aan de andere kant, ff iets doorsparen voor een nieuwe ook een optie?

Mee eens. De eerste PC is overgeklockt en heb je kans dat hij niet meer stabiel loopt. De eerste pc is wel velen malen beter. Gezien de videokaart en het geheugen. Denk dat het ook wel een mooie gamers kast is. Op ze minst is het de moeite waard om een kijkje te gaan nemen. Dat je de pc draaiende mag zien. Zou wel iemand meenemen die er verstand van heeft. Als iets overgeklockt is wilt niet zeggen dat het slecht is.
Ik heb zelf via marktplaats een systeem gekocht voor 150 euro totaal. Wat draaid als een tierelier.

Processor: AMD Athlon II X3 (4de core unlocked, draaid op 3,5 GHZ)
Geheugen: 16GB (Geheugen is overgeklock tot 1066 MHZ was 667 MHZ)
Chipset: 780G
Videokaart: Nvidea GTS 450
Gamer kast met 10 ventialtoren.
Beelscherm: 24 Inch van AOC. 1920x1024 Full HD

Echter heb ik mijn PC een harde reset gegeven. Alles staat nu weer op de fabrieks instellingen. Dat zou je bij de eerste optie ook kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Mm... eigenlijk wil ik een PC hebben die spellen op een hoge kwaliteit kunnen spelen en tegelijk het scherm opnemen voor de rest maakt het mij niet zo veel

beide systemen zijn verouderd upgraden zit er niet in als je al tweede hands gaat ga dan voor AMD upgraden is daar nog altijd mogelijk

Iemand enig idee hoe ik een goede PC in elkaar kan zetten?
Eisen: Gamen op hoogste kwaliteit en tegelijk kunnen opnemen

Spellen zoals Diablo 3 / Counterstrike Global Offensive maar ik zou ook graag deze dan willen opnemen

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor die 50 euro maakt het mij niet zo veel uit, ziet er goed uit denk dat ik hem zo koop erg bedankt!

Je weet dat er geen windows bij zit, en misschien is het slim om even te wachten op reacties van anderen kans dat die nog wat verbeterpunten hebben.

Ik heb zelf hier nog een legitieme versie van windows liggen :)
en zal nog wel even wachten op de andere reacties

@Intersivety: Welkom nog op Helpmij:thumb:

Gaarne gebruik maken van knop "reageer op vraag" of van venster "snel reageren". Nu quote je telkens je voorganger en lezen wij zijn posting dubbel;)
Bij direct reageren is quoten dus niet nodig.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan