welke van de 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjager

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2015
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een laptop en heb heel wat informatie opgezocht over verschillende processors maar ben nu het spoor bijster. Overal lees ik wat anders de beste i3 kan weer sneller zijn dan de laagste i5 etc. Nu heb ik 2 laptops gevonden van dezelfde prijscategorie welke zouden jullie kiezen? Ivm processor en merk. Ik gebruik mijn laptop voor films downloaden soms een film omzetten naar een ander bestand en voor de rest voornamelijk om iets op te zoeken op internet. Wat ik heel vervelend vind is als ik een film aan het downloaden ben dat het surfen op internet dat traag word. De onderstaande laptops heb ik gevonden. Mochten jullie andere tips hebben bijv i3 is ook meer als genoeg alles is welkom.
Alvast heel erg bedankt

optie 1: Lenovo G50-70
processor: Intel core i7 4510u 2Ghz dual core

optie 2: Toshiba Satellite L50-B-2E4
Processor: Intel core i5 5200u 2,2Ghz dual core

Voor wat u er mee doet zou ik voor optie 2 gaan mits deze het goedkoopst is.
Als ze precies hetzelfde kosten dan zou ik voor optie1 gaan.

Zie ook: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4510U-vs-Intel-Core-i5-5200U

Wat ik heel vervelend vind is als ik een film aan het downloaden ben dat het surfen op internet dat traag word
En u weet zeker dat dit door de snelheid van de laptop komt?
Dit klinkt namelijk meer als een internet snelheids probleempje :)

Laatst bewerkt:
Voor het verschil tussen de i3 i5 en i7 is dit wel een grappig verhaaltje : klik (het verhaal is al wat gedateerd, uit 2010 (er zijn inmiddels al vele anderen processors te koop), maar het gaat even om het principe i3 v i5 v i7
Daarnaast spelen voor bepaalde gebruikerseisen ook de videokaart, de hoeveelheid geheugen en niet in de laatste plaats, het soort hdd een rol.
Wat geheugen betreft, kun jij met 8 gb aardig je klusjes doen. Is er een aanbieding dan kan 16 natuurlijk ook geen kwaad. Qua videokaart zou ik ergens in het mid-range gebied gaan zitten en wat de hdd betreft, tja dáár zou ik als ik jou was niet op bezuinigen. Neem een minimaal 256 gb SSD en wat je verder naast hangt is niet zo bijster interessant.

Verder ben ik het mastermindzh eens v.w.b. je internetsnelheid. Enige dat een rol kan spelen is het feit dat je misschien wel een film aan het encoderen bent, tegelijk een game aan het spelen bent en dan kan een processor met wat minder capaciteit (cores en / of snelheid) een internetvertragende factor zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan