Welke van de twee kaarten is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMrPatrick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Ik heb een tweedehands MSI R5770 HAWK op tweakers gezien, kost 80 euro en de verkoper lijkt me te vertrouwen, heeft goede reacties op zijn profiel. Maar ik vraag mij nou toch echt af welke kaart betere prestaties zal leveren. Deze oudere MSI R5770 Hawk of een nieuwe Ati 6770 kaart van €100? De R5770 was een jaartje geleden 2x zo duur als de 6770, en het heeft ook een bijzonder goede review op hardware.info.

En een nieuwe kwaliteitsvoeding van 430W zal toch wel voldoen voor deze videokaart+processor wat overklokken?

Ze zijn nagenoeg gelijk in snelheid. overclocken: Afhankelijk van welke CPU je hebt een hoeveel een "beetje" is, waarschijnlijk wel.

Ik zit er toch over na te denken om een voeding van 500-550W te kopen voor een tientje extra i.p.v. 430W. Ik heb een Intel Pentium E2160, geen top processor maar veel mensen hebben het voor elkaar gekregen om deze tot in de 3 GHZ te overklokken zonder verder iets aan te passen.
Is dit een goed plan?

De 2160 (erg oude CPU nu toch wel) heeft slechts een tdp van 65W. Zelfs op 3GHz zou dat niet meer dan 100W moeten worden. 6770 is net 100W. Dan moet je ongeveer 250W aanhouden daarvoor. Met een 430 heb je dan nog steeds genoeg ruimte voor erg veel hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan