Welke van deze 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbierobbie

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2001
Ben denk ik de zoveelste hier die zelf de keuze niet kan maken...sorry..maar hier komen ze, het zijn beide modellen van Asus:

Mobile AMD Athlon™ XP-M 2800+ Processor met 512Kb Cache
15"XGA TFT scherm met resolutie van 1028 x 768
ATI 9200 64Mb (shared geheugen) videokaart
2x 256Mb DDR geheugen
40Gb UDMA100 Hardeschijf
4 USB2.0 en 1 FireWire (IEE1394) aansluitingen
Draadloos netwerk
cdbrander/dvdspeler combinatie
MS Windows XP Home Nederlandstalig
€976,- incl. BTW

Intel Celeron 2,8 GHz Processor
1x 256Mb DDR geheugen
30Gb UDMA100 Hardeschijf
5 USB2.0 en 1 FireWire (IEE1394) aansluitingen
Ingebouwde CardReader
DVDRW +/-brander combinatie
(zie overige gegevens hier boven)
€942,- incl BTW

Hij zal vooral gebruikt worden voor MSOffice, Internet, ´lichte spellen´, digitale foto´s bekijken (niet bewerken). Wat foto´s betreft heeft de Celeron het voordeel dat hij een cardreader heeft. Een DVD-brander is ´leuk´ maar ook niet meer dan dat.

Het komt er kortom op neer:

AMD Athlon 2.8g met 512DDR
of
Intel Celeron 2.8g met 256DDR

Zit daar een groot verschil tussen wat snelheid, stroomverbruik (accu) of betrouwbaarheid?

Ik zou sowieso voor de Athlon gaan al is het maar omdat daar 512 ipv 256 inzit. Dat is een enorm verschil zeker als je XP draait. Daar komt bij dat ik zelf niet zo kapot van Celeron ben. En een cardreader kost geen drol joh dus die kan je er zelf nog wel inzetten.

256MB extra RAM geheugen kost ook niet de wereld...heb er idd ook al over na zitten denken...wat dat betreft zitten ze dan gelijk, dan gaat het echt alleen nog maar over Celeron/Athlon. Is het voordeel van de Athlon groter dan het voordeel van de cardreader en dvdbrander?

Ik vind het gemak en de snelheid van een Athlon vergeleken met een Celeron een veel groter pluspunt dan een cardreader en DVD-brander.

Ik raad je echt echt af een celeron te nemen.

Geen Celeron als je veel grafische dingen doet
personelijk vind ik dat het trager is kan ook me gevoel zijn hoor maar ik kreeg altijd een soort van 2 seconde hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan