Welke van deze twee laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Mijn moeder wil graag een laptop kopen. Ze wil hem gebruiken voor internetten, tekstverwerken, dvd's kijken, bestanden van en naar mobiel transporteren met bluetooth.
Nu heb ik twee laptops uitgezocht maar ik weet niet welke ik het beste kan kiezen.
1.http://www.dynabyte.nl/notebook-netbook/notebook/dell-inspiron-n5050-2nd-i5-2430m.html
2.http://www.dynabyte.nl/notebook-netbook/notebook/toshiba-satellitec670-15q-2nd-i5-2410m.html

Welke van deze twee zouden jullie aanraden, of misschien weten jullie nog een andere.
Het budget is ong. € 630-645
Groeten,

gast0685

Voor eenvoudig gebruik (en dat is het hier zo te zien) altijd de goedkoopste nemen. Al die extra toetsers en bellen waar je ook extra voor moet betalen ebruikt niemand en kunnen alleen maar kapot gaan. Dus houd het simpel (en goedkoop)

Voor eenvoudig gebruik (en dat is het hier zo te zien) altijd de goedkoopste nemen. Al die extra toetsers en bellen waar je ook extra voor moet betalen ebruikt niemand en kunnen alleen maar kapot gaan. Dus houd het simpel (en goedkoop)

goedkoop is duurkoop en zekerbij laptops
verder is de één een netbook en de ander een standaard laptop
films kijken op een netbook is niet fijn het scherm is veelste klein
ik raad je aan om voor de toshiba laptop te gaan

Laatst bewerkt:
Dat goedkoop duurkoop zou zijn bij laptops blijkt niet in mijn dagelijkse praktijk. Het zijn vooral de duurste laptops waar de mensen mee aankomen zetten die kapot zijn gegaan en opvallend vaak net na het einde van de garantie periode. De mensen die ik ken die aanzienlijk goedkopere laptops hebben hebben nooit een probleem en doen soms wel 8 jaar met zo'n ding.

Ik denk dat ik ook wel snap waarom dat zo is, omdat het grootste probleem van laptops de compactheid i.c.m. de warmte ontwikkeling is. Duurdere laptops geven vaak grotere prestaties en dat geeft meer warmte en bovendien zitten er meer toeters en bellen en die ook allemaal warmte genereren. Ik vermoed dat daarom de duurdere laptops gemiddeld korter meegaan dan goedkopere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan