Welke versie heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo, ik heb windows 98 en nou wil ik weten of ik SP2 er ook op zit. Hoe kan ik daar achter komen en waar kan ik dat anders eventueel downloaden?

Bedankt en de groeten, steeg

Rechtsklikken op "Deze computer" /eigenschappen

Steeg zei:
Hallo, ik heb windows 98 en nou wil ik weten of ik SP2 er ook op zit.
Er bestaat geen SP2 voor Windows 98. Wel een Internet Explorer 6 Service Pack 1
Steeg zei:
Hoe kan ik daar achter komen en waar kan ik dat anders eventueel downloaden?
Om te kijken of je een servicepack of andere essentiele updates nodig hebt kun je naar Windows Update gaan.
Klik daar op Zoeken naar updates en je krijgt alle updates te zien die nog geïnstalleerd moeten worden.
Als je ook Microsoft Office gebruikt, kun je hier controleren of er ook updates voor Office nodig zijn.

Guus.

tweede editie

Bedankt voor de antwoorden, maar nou zie ik wat ik bedoel. Ik heb nog een computer met windows 98 en ik zie dat als ik met de rechtermuisknop op deze computer klik en dan naar eigenschappen ga dat daar tweede editie onder staat.

En bij de laptop waar ik nu op zit staat dat er niet onder...kan ik aan de 2de editie komen door hem te downloaden? Want bij windows update geeft hij het volgens mij niet aan.

Groeten, steeg

Steeg zei:
Ik heb nog een computer met windows 98 en ik zie dat als ik met de rechtermuisknop op deze computer klik en dan naar eigenschappen ga dat daar tweede editie onder staat.

En bij de laptop waar ik nu op zit staat dat er niet onder...kan ik aan de 2de editie komen door hem te downloaden? Want bij windows update geeft hij het volgens mij niet aan.
Windows 98 en Windows 98SE (Second Edition) zijn verschillende besturingssytemen.
Via Windows Update kun je niet van 98 naar 98SE.
Vroeger was er een upgrade beschikbaar waarmee je Win 98 kon opwaarderen naar Win 98SE, maar die upgrade is nergens meer te krijgen.
Om op de laptop ook Win 98SE te installeren heb je dus een cd-rom met dat besturingssysteem nodig.
Als je die niet hebt, kun je eens op veilingsites kijken. Daar kun je ze vaak voor één of twee tientjes aanschaffen.
Hier staat er bijvoorbeeld een voor € 18,75. Nog helemaal nieuw. :)

Guus.

Windows 98 SE (Second Edition) is een aparte windows versie, die kan je niet verkrijgen door updates..

Je kán m downloaden, maar dat is illegaal en daarom zullen wij je daarbij niet helpen :)

NB. Hou er overigens wél rekening mee dat Microsoft de support voor Windows 98(SE) en Windows ME op 30 juni 2006 beëindigt.
Dat betekent dat er vanaf dat moment geen updates meer beschikbaar worden gesteld - dus ook geen kritieke beveiligingsupdates.
Als je niet over wilt of kunt stappen op Windows XP, kun je beter overwegen de overstap naar Windows 2000 te maken.
De support daarvoor gaat in ieder geval door tot 30 juni 2010.
De minimum systeemvereisten die Microsoft ervoor opgeeft (klik) zijn echter wel érg laag.
Zorg dat je minimaal een 466 MHz processor en 256 MB RAM hebt.
Met het dubbele (1 GHz en 512 MB RAM) draait het natuurlijk helemaal als een speer. :)

Guus.

Okee, dank jullie wel voor de antwoorden!

Maar hoe kan ik zien wat mijn computer is aan MHz enzo heeft...want ik ben niet echt technisch op dat vlak.

Groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan