Welke versie van MS Office voor een Asrock ION 3D 152D-pctje kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter chava
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chava

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Geen idee of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik zit er mee.
In topic genoemde Asrock draait met Windows 7.
Nu wil ik absoluut geen kopie van MS Office hebben draaien, ik wil graag een orgineel.
Maar er zijn zoveel versies van dit programma dat ik er geen wijs meer uit word.
Deze pc wordt prive gebruikt, er dient Outlook bij te zitten, Excel en allerlei zaken, maar iig geen Proffesionel versie, dat is volkomen onnodig.
Dus denk ik, ik ga een basis-versie zoeken, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Kan iemand mij met deze gegevens helderheid bieden?

Hoi,

In de 'home and student'-versies wordt vanaf 2007 geen Outlook meer meegeleverd.
Los kost Outlook plm 150 euri.
Als je 'officieel' wilt zal het moeilijk worden nog een versie van 2007 te vinden.
2010 kan prima, maar - inclusief Outlook - is de officiële versie behoorlijk prijzig.
Ik ben al jaren gebruiker van MsOffice, inclusief Outlook ivm met uitwisseling met een PDA en 'nogal' sceptisch over het verkoop-beleid van Microsoft.
Ik noem het een vorm van 'uitbuiterij', omdat de afhankelijkheid van het pakket in eerste instantie is bereikt door de vespreiding van relatief goedkope complete versies.
En nu moet daar behoorlijk voor in de buidel worden getast door een gemiddelde 'soho'-gebruiker.
Heb er dan ook geen enkele moeite mee dat mensen hier een versie kopen. Dat heb ik zelf gedaan voor '2007'.
2010 heb ik via mijn dochter die hem via surfspot heeft besteld voor plm 20 euri.
Als je iemand weet die 'studerende' is kan vaak via slim.nl of surfspot.nl een versie worden aangeschaft.

ben geen student nee, Aptje, ken wel een student overigens (mijn zoon).
En VanVeelen, ook ik baal wel van de strategie van Micro****, vandaar dat ik een appeltje heb gekocht, maar mijn lieffie dus deze kleine Asrock met win7.
Ik zal eens informeren of ik via mijn zoon dan ergens aan kan komen, is me nog steeds niet duidelijk echter welke versie ik nou voor moet gaan, kunnen jullie mij daar nog helderheid over geven?

groet

Wellicht is het een idee om dan maar een losse outlook te kopen en verder mijn lieffie met open office te laten werken, is ook goed programma toch? Kan een student dan zoiets goedkoper aanschaffen??

@Chava,

Da's natuurlijk onzin. Als je zoon bij slim.nl of surfspot.nl voor een paar tientjes MsOffice2010 professional of ultimate(want die moet je dan hebben) kan krijgen, dus incl. Outlook, is het onzin om alleen outlook te kopen en verder met OpenOffce te gaan werken ....

'k Heb ook eens gekeken op die link.
Maar ik vraag me af hoelang het zal duren voor deze keys geblokkeerd zullen worden.
Het kan toch niet voor die prijs!

Hoi VanVeelen,

Bedankt voor je snelle antwoord (ook de anderen bedankt) ik heb net een hele boze mail geschreven naar onze zoon, die er met de pet naar heeft gegooid (lang verhaal en niet belangrijk hier) en hem verteld me zo'n versie aan te schaffen en op te sturen (we wonen niet in hetzelfde land). Dan kan ik als " leek" ik weet wel wat van pc's maar ben geen systeembeheerder, de pc gaan formateren, windows opnieuw installeren, alle bijbehorende benodigde programma's van het net slurpen en erop zetten zoals Adobe en Silverlight en zo en dan de verse nieuwe editie van MSOffice erop gaan zetten om deze nieuwe pc goed lopend te gaan krijgen, want ik ben alle foutmeldingen en crashes spuugzat. Die heb ik namelijk. Verder ook niet belangrijk, ik kom er wel uit ben niet dom.
Hoe dan ook nogmaals bedankt voor deze verheldering.

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan