Welke versie van Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo, ik werk al een hele tijd met vista en ben er erg tevreden over in tegenstelling tot vele anderen vrees is, maar het ik wil W7 eens gaan testen omdat ik er al zo'n geweldige dingen heb over gehoord :D

Nu, ik weet dat je van de site van microsoft De RC(release candidate) kan gaan donwloaden, build 7100 is dat als ik me niet vergis.

Maar ik heb ook al gezien dat er al heel wat nieuwe build's zijn verschenen.
De laatste zijn volgens mij:
- Windows 7 RTM Build 7260 --> RTM(Release to Manufacture, wat dus al weer iets beter is dan gewoon een RC denk ik)
- Windows 7 Build 7268 x86

Ik weet nu niet wat het verschil is tussen allen, waarschijnlijk altijd wat verbeteringen maar zijn die altijd even goed?

Ik wil dus binnen enkele dagen al W7 eens gaan proberen maar vroeg me af welke build ik dan moet gaan dowloaden? de officiële RC die via de windows site te downloaden is of de laatst nieuwe versie, te vinden via iets minder legale kanalen?

Want ik van plan ben is om het te gebruiken totdat de volledige versie uit is. (of het moest zijn dat ik eens een nieuwere build ga installeren omdat er heel wat verbeteringen zouden toegepast zijn)

Wie kan me helpen met de goede versie te installeren?
--> Ik wil er liefst maar 1 versie downloaden omdat ik ook aan men downloadlimiet moet denken in België. :(

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Ok, aangezien de vele reacties die ik gekregen heb, zal ik het eens proberen met een kortere vraag...

Als ik Windows build 7260 RTM zou gaan installeren, kan ik daarvoor dan ook de key gebruiken die ik heb gekregen vanaf de windows website die gebruikt zou moeten worden voor de RC-versie?

Ikzelf zou de RTM Versie kiezen.. maar ik weet niet of die al te kraken is (i.v.m. Activeren na 30 dagen)
je kan ook gewoon de RC versie pakken en als de RTM versie uitkomt die downloaden....

en wil je Windows vista eraf gooien alleen 7 gebruiken ?(gewoon een vraagje:))

Bluray, bedankt voor je reactie :)

Ik dacht er inderdaad ook al aan om de RTM te gaan gebruiken maar als het dan niet lukt om die te activeren zit ik wel met de problemen na 30 dagen. :s

Jij denkt dus dat de RTM niet te activeren zal zijn door middel van de Key van microsoft voor de RC?

je kan ook gewoon de RC versie pakken en als de RTM versie uitkomt die downloaden....

Bedoel je dan op de microsoft site?

Als ik W7 ga gebruiken ga ik normaal dat als mijn OS gaan gebruiken ja totdat de volledige versie uitkomt en dan zal ik die waarschijnlijk direct gaan installeren, ik zal er dus normaal vista afgooien ja ;)

EDIT: Iemand ook nog een idee of het beter is om build 7268 te gaan gebruiken in plaats van de officiële RTM build 7260?

Laatst bewerkt:
Ja, ik bedoel idd van de microsoft site eerst de RC downloaden en installeren (met een legale key)
daarna als de RTM uitkomt, dan die eropzetten met een legale key van de microsoft site(die is toch ook voor ons te downloaden >)

Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik de RTM kan downloaden via iets minder legale kanalen,
torrents om zo maar 1tje op te noemen,
maar als jij me kan zeggen waar ik het kan downloaden van de microsoft site met bijgeleverde key dan graag ;)

Als ik op de site van Microsoft ga kan ik toch precies alleen maar de RC downloaden. :confused:

heb mijn bericht aangepast ... ik had hem niet goed getyped

Ohja, dus de RTM is nog niet te downloaden via microsoft, misschien komt dat ook niet meer :S

Ik denk echter dat er al heel wat verbeteringen zitten in de RTM tegenover de RC-versie, niet dan?

Het lijkt mij vrij logisch dat het niet zou werken, maar zou de key voor de RC nu ook werken voor de RTM? :confused:

Als je gewoon Windows 7 wil uit proberen dan zou ik gewoon de RC versie nemen. Ik denk niet dat er schokkende verschillen zijn met de RTM versie. Hopelijk een paar opgeloste foutjes.
De RC versie draait bij mij tot nu toe zonder problemen in Virtualbox en in dual boot.

Nja, ook bedankt voor het advies van jou telwat ;)

Ik heb gelezen dat Windows 7 al ergens zou uitkomen in oktober of november dus "7" zou nu wel al zowat in orde moeten zijn qua foutjes denk ik ja :)

Echter was ik op zoek gegaan naar de RTM versie en daar had ik dan een aantal keren gelezen dat ik gewoon de RC-key kon gebruiken om de RTM-versie te activeren.

Sorry, ik had het inderdaad al moeten vermelden gisteren-avond maar ik was toen al begonnen met het downloaden van de RTM-versie.

Hopelijk is het nu ook echt waar dat de Rc-key ook voor de RTM werkt.

Hoi !

Def. RTM-versie zal uitkomen op of voor half juli.

Let op: de Win 7 7260 versie is een bewerking van de VHD (virtuele) versie, tenminste de 32-bits versie.

De 64-bits versie is in wezen Windows server; niks mis mee maar niet geschikt om een vorige versie te updaten.

Als je geen verrassingen wilt: ga gewoon voor de 7100 RC-versie.
Je hebt dan geen problemen met een nederlandse versie (staat bij automatische update's), en de garantie dat je niet met een slecht werkend of, erger, een trojan-besmet produkt wordt opgezadeld.

Ik draai hier de 32-bits versie 7100 tot volle tevredenheid.

De 64-bits versie veranderd ik zo ongeveer om de dag: is momenteel 7232 omdat de 64-bits versie van 7268 niet origineel is.

Greetz,

Harry.

Het is heel simpel: wil je een legale betrouwbare versie of wil je een versie waar eventueel een trojan in zit ?

Harry Snor, bedankt ;)

Ik had blijkbaar toch alles niet zo goed gelezen :eek:
Op het Windows 7 forum hier had ik je topic gelezen waar je zei dat de RTM zou uitkomen op 19 juni, dat was toch de verwachtte datum, daarom dacht ik ook dat de build 7260 de RTM was aangezien 19 juni toen al voorbij was.
--> dit is dus niet echt zo???

Hier plaats je dan ook later het bericht dat het pas na 26 juni zal uitkomen.

Ik had iets gelezen van VHD(virtuele) versie maar ik nam aan dat dit niet zo'n probleem is, ofwel? Ik begrijp dan ook niet helemaal wat het verschil is :confused:
Het wordt zowiso de 32-bits versie voor mij momenteel.

Bij mij wordt het zowiso een clean install, maar lijkt het jullie nu dus allemaal beter om de RC te gaan downloaden & installeren?

Hoi !

Tja, de berichten omtrent Win 7 komen uiteraard niet allemaal van Microsoft, maar zijn merendeels "gelekt "door personeel en/of buitenlandse vestigingen.
De laatste RTM's (nog niet de definitieve, dus) komen vnl. uit Rusland en de Oekraine.

Als je wilt experimenteren zijn er best aardige versie's bij, maar voor gewoon regelmatig gebruik zou ik dus de RC 7100 kiezen !

Greetz,

Harry.

Ja, jullie hebben me allemaal aan het twijfelen gebracht :P

Ik had de download zelfs even stopgezet na het lezen van jouw bericht om dan misschien toch nog te beslissen om de RC te gaan downloaden, maar mijn download was al over de helft en helaas met de downloadlimiet in België moet ik wat gaan oppassen mat wat ik allemaal download.

Ik zal dus eerst even die "RTM" dan gaan proberen als ik alles heb gebackupped en gedaan heb wat ik wou doen maar als dat echt tegenvalt ga ik alsnog de RC downloaden volgende maand ;)
Mijn RTM die ik gevonden heb zou toch in het engels moeten zijn dus dat zit wel goed denk ik :P
Ik vind het trouwens niet erg om even met een engelstalig OS te werken, mijn engels is vrij goed als ik dat zelf mag zeggen maar zo kan het er alleen maar op verbeteren ;)

Allemaal bedankt voor de reacties :thumb:
Ik weet dat ik nu moet oppassen voor spyware etc. maar ik heb wel even goed gezocht en in de comments van de torrent stond toch nergens een melding van een virus of spyware( ik heb ze alle 110 gelezen :P)

Sorry als ik nu eigenwijs overkom ofzo maar het is echt vooral omwillen van die domme downloadlimiet :S

in de comments van de torrent stond toch nergens een melding van een virus of spyware

Awel, is dat België dan gebruikelijk dat je er bij vermeld dat je er een virus in hebt gestopt ? :p:p

Awel, is dat België dan gebruikelijk dat je er bij vermeld dat je er een virus in hebt gestopt ? :p:p

owned :D

Vandaag of morgen komt m'n nieuwe pc binnen, en ben van plan de RC erop te zetten. Er zullen vast geen grote fouten in zitten, anders zouden ze de echte versie niet al in oktober uitbrengen

--> Ik wil er liefst maar 1 versie downloaden omdat ik ook aan men downloadlimiet moet denken in België. :(

Telenet? Dan heb je vandaag geluk, want uwe meter word weer op 0 gezet:thumb:

Laatst bewerkt:

owned :D

Vandaag of morgen komt m'n nieuwe pc binnen, en ben van plan de RC erop te zetten. Er zullen vast geen grote fouten in zitten, anders zouden ze de echte versie niet al in oktober uitbrengen

Haha :P :rolleyes:

Nee hé, er zijn soms vriendelijk mensen op torrent sites ook die bij de comments(al bedanktjes voor het uploaden) ook soms bijzitten of er iets werd gedetecteerd door virusscanner etc of al problemen mee hebben gehad ookal is dat soms een false positeve...

Telenet? Dan heb je vandaag geluk, want uwe meter word weer op 0 gezet:thumb:

Full Telecom --> Fulladsl.
Best nog wel een vrij goede service voor de prijs (60 Gb) maar ik ben natuurlijk niet de enige internetgebruiker ;)

Nee hé, er zijn soms vriendelijk mensen op torrent sites ook die bij de comments(al bedanktjes voor het uploaden) ook soms bijzitten of er iets werd gedetecteerd door virusscanner etc of al problemen mee hebben gehad ookal is dat soms een false positeve...
dat kunnen ook "concurrenten" zijn die daarmee willen bewerkstelligen dat een andere torrent gedownload word. waardoor je dus nooit weet of iets besmet is of niet.

Ik ga altijd uit van een download die besmet is door virussen en scan hem altijd grondig in een VM omgeving voordat ik torrents in "productie" ga gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan