welke versterker bij 2 speakers van 1000 watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcocox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
hallo,

ik ben van plan om 2 speakers van 1000 watt appart te kopen. dit zijn de Specificaties:
• Vermogen: 1000W max
• Luidsprekers: Woofer 2 x 15 inch (38cm)
• Hoorn, High Compression Piëzo
• Tweeter: 3 x Piëzo
• Impedantie: 8 Ohm
• Frequentiebereik: 25Hz - 20kHz
• Aansluiting: Luidspreker Terminal
• Afmetingen: 455 x 305 x 1150mm

dit is de website:
http://www.maxiaxi.com/paar-38cm-15-pa-luidsprekers-met-blauwe-led-2x1000w.html

nu is de vraag wat voor soort versterker zou ik erbij moeten kopen.
ik ben nieuw met de speakers, daarom heb ik er vrij weinig verstand van.
hoop dat iemand reageert, alvast bedankt.

mvg Remco Cox

Laatst bewerkt:
Raar dat je eerst voor de speakers gaat en dan voor de versterker.
Als geluidsfreak is mij altijd geadviseerd eerst voor de installate te gaan en daar je speakers bij te zoeken want geluidskwaliteit is per speaker merk verschillend.

nou in principe kan elke versterker die 8ohm of meer uitgeeft,dit zijn nou niet speakers voor geluidskwaliteit maar meer voor kwantiteit

Laatst bewerkt:
Houdt er bij de keuze van de versterker rekening mee dat die genoemde "stoere" 1000 Watt van deze boxen het piekvermogen is! Het echte (passieve) vermogen dat die dingen is "maar" 250 Watt!
Met een zwaardere versterker blaas je ze in no-time naar de hel...

(Gelukkig zijn de uitgangsvermogens van de hierbovengenoemde versterkers net zo overdreven.... zelfde fabrikant! )

Laatst bewerkt:
op die site moet je die boxen niet kopen, die mensen geven geen enkele reactie als je ze mailt. dus vrij duidelijk dat het niet kan voor die prijs

het ligt eraan waar je het voor wilt gaan gebruiken als het voor thuisgebruik is moet je een niet al te dure versterker kopen.
wij hebben een 2000 watt versterker gekocht en die staat vaak stil en meestal zet je hem toch nooit zo hard.

Topic nu maar voorzien van een slotje.Topic is uit juli 2011 en mag derhalve met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan