welke versterker of geluids kaart moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

firest0rm

Meubilair
Lid geworden
6 mrt 2007
wij zijn van plan om de KEF q500 te kopen
nu heb ik geen enkel verstand boxen/versterkers

nu is dit mijn probleem
hoe kan ik de 2 q500 aansluiten op mijn HTPC en op de tv?
kan ik dit doen via een geluids kaart of heb ik daar persee een versterker voor nodig

en als ik dan een versterker nodig heb welke moet ik dan kopen?
dit is puur voor muziek geen surround sound ofzow

Laatst bewerkt:
Licht er aan met welke aansluiting je deze moet aansluiten lijkt me? kijk even op de site van creative die hebben wel goede geluidskaarten ;)

Laatst bewerkt:
dit zijn speakers ik weet niet wat voor een aansluitingen ik hier voor moet gebruiken het staat er helaas ook niet bij

ik ben op een ander forum geweest en daar zeggen ze weer dat ik een versterker moet gebruiken

ik weet het niet meer is er niemand met eenige verstand van amplifiers connecties?

Hoi...

Dit gaat je idd niet met een geluidskaart lukken.Tenminste..niet rechtstreeks.Je zult een geluidskaart moeten hebben met een line out.Die gaat naar een versterker en daar gaan de boxen op.Ook de tv dient dan aan de versterker te moeten komen hangen.
Welke versterker???Ffff weet je wel hoeveel er zijn?:d

Wat is je budget voor een versterker? En misschien ook wel belangrijk, gebruik je je onboard audio voor de muziek? Of dacht je ook gelijk aan een andere (betere) geluidskaart?

we dachten aan een geluids kaart die ongeveer 100 euro mag kosten en de versterker mag max 250 euro kosten

hoop dat het kan:confused:

Laatst bewerkt:
wat denken jullie van de onkyo tx-sr 608 (of rs 608)

goede versterker?
en hoe moet ik deze dan aan sluiten
welke kabels moet ik kopen'?

Voorgestelde versterker kan.Voor de pc heb je dus een geluidskaart nodig met een line uit.Jack naar tulp.(pc in achter op versterker)Nu weet ik dat je een topic geopend had voor een andere pc?Met een losse geluidskaart?
Voor de tv is afhankelijk van je model tv.Ik weet niet wat daarvoor uitgangen opzitten?Maar stel die heeft geen line out dan zou je een een scart kunnen gebruiken.Scart naar tulp.Die zijn verkrijgbaar.Heb ik hier ook.Die halen dus alleen je audio uit de scart.

[smallIMG]http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21909824_53e943c65a.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt:
hey frank mooie foto erg handig:thumb:

wij hebben een Samsung LE37M86BD
Type TU37E0

ik heb aan de achterkant gekeken en daar zat Audio out wit rood poort
dus denk dat dat geen probleem is?
welke geluids kaart raad jij me aan?
mag ongeveer 100 euro kosten.

Qua aansluiting tv zijn er dus geen problemen.kabel kopen tulp-tulp(rood/wit)

Qua kaarten ...tja ben zelf nogal een fan van creative kaarten.Wellicht valt die vraag dan verder te combineren met de aanschaf van die pc?

okey is goed zet ik dit op opgelost :cool::thumb:
gaan we daar verder...

Laatst bewerkt:
Mooie versterker trouwens;)

Zelf heb ik zowel beneden als boven(slaapkamer) alles(tv's,homecinemaset,audioset) van JVC.Ben JVC minded maar deze mag er ook wezen.:love:

hij is idd erg mooi
en niet al te duur en heeft ook nog eens uitbreidings mogenlijkheden

kwa kwaliteit heb ik gehoord dat hij erg goed is voor zijn prijs

dus ik denk dat dit wel goedkomt:cool:

Kleine hint nog....

Je kunt nog kijken naar een geluidskaart met digital out.Op de foto van de versterker zie je nog 2 digital in sloten.Wordt de keuze wat uitgebreider.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan