Welke versterker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik ben op zoek naar een juiste (niet te zwaar) versterker voor een dj-installatie die vooral op kleinere feesten zal gebruikt worden. Aangezien ik daar niet zoveel verstand van heb hoop ik dat iemand hier me kan verderhelpen.

Ik heb 2 speakers van elk 400W RMS @ 8 Ohm, ze zijn bridged geschakeld.
Code:
http://www.eminence.com/proaudio_speaker_detail.asp?web_detail_link=DELTA-15A&speaker_size=15&SUB_CAT_ID=2

Laatst bewerkt:
>

Ik wou ook een powerversterker maar deze waren blijkbaar niet zo gepast voor mijn speakers. Ik raad een Yamaha versterker uit de P-series aan. Ze komen in verschillende niveau's wat betreft de Watt's en ze kunnen ook als bridge worden ingesteld. Nadeel (voor mij ten minste :S) Deze versterker is erg duur.

Wat bedoel je met 'ze zijn bridged geschakeld'??

Een versterker kun je in bridge zetten (kant A en B gaan dan als het ware samen werken), maar een speaker niet...

Wat jij nodig hebt is een versterker die zo'n 600W tot 750W RMS @ 8 ohm per kant geeft.
Met een dergelijke versterker haal je alles uit je speakers wat erin zit.

Uitgaand van een klein budget: een DAP P-1600 zou in de buurt komen (525W @ 8 ohm) en is voor 300,- een hele mooie versterker voor de beginnende drive-in.
Een P-2000 is misschien iets te zwaar (750W @ 8 ohm).

Groeten,

René

>

uhm ik gebruik zelf een omnitronic P-1000 power/eindversterker deze bevalt me prima ik heb hem nu al een jaar en hij is 2de hands gekocht. Hij doet het nog steeds perfect maar aangezien dat jouw speakers toch iets meer vermogen hebben raad ik je dan aan om een klasse hoger te gaan dus bijvoorbeeld omnitronic P-1500.

Stereo 4 Ohm 2 x 750 W RMS, Stereo 8 Ohm 2 x 500 W RMS. Het is dan wel iets meer dan van je speakers maar als je volume knoppen gewoon normaal houd dan is er geen enkel probleem en hij kan ook nog gebridged worden. dan word het 8 Ohms bridged 1 x 1500 W RMS

de prijs ligt rond de 3 á 400 euro.

ik hoop dat ik je wat geholpen hebt hiermee;)

groetjes,

walter

Stereo 4 Ohm 2 x 750 W RMS, Stereo 8 Ohm 2 x 500 W RMS. Het is dan wel iets meer dan van je speakers maar als je volume knoppen gewoon normaal houd dan is er geen enkel probleem

Ook als je de versterker voluit gooit zal het niet mis gaan (zijn trouwens input gains, geen volumeknoppen op een versterker ;) )
We praten bij de speakers over het RMS vermogen, dat is wat ze continu kunnen leveren.
400W RMS betekend ongeveer 600W max.
Een versterker die 500W RMS geeft komt dus niet boven die 600W max uit, dus geen probleem (tenzij je de versterker laat clippen, dan ga je je speakers slopen).

Ook als je de versterker voluit gooit zal het niet mis gaan (zijn trouwens input gains, geen volumeknoppen op een versterker ;) )
We praten bij de speakers over het RMS vermogen, dat is wat ze continu kunnen leveren.
400W RMS betekend ongeveer 600W max.
Een versterker die 500W RMS geeft komt dus niet boven die 600W max uit, dus geen probleem (tenzij je de versterker laat clippen, dan ga je je speakers slopen).

whaha ja die bedoel ik ook ;)
maar dan zou die versterker die ik had vermeld dus wel een goede versterker voor hem zijn?

whaha ja die bedoel ik ook ;)
maar dan zou die versterker die ik had vermeld dus wel een goede versterker voor hem zijn?

Gezien de technische specificaties zou het voldoen.
Nu ben ik niet zo gek van Omnitronic versterkers... toch liever de DAP Palladiums als het om de krappe beurs gaat (en die vind je ook 2de hands! Zeker naar kijken. Scheelt je toch zo 100,- tot 150,- euro).

Als geld geen probleem is: Crest, Crown... you name it. Ben je wel pakweg 1000,- kwijt, maar dan heb je ook wat :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan