Welke Video camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulRyder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben op zoek naar een digitale video camera waarmee ik goede kwaliteit beelden op kan nemen en deze op de computer kan bewerken. Ik ben iemand met veel computer kennis van verschillende software, ook videobewerking zoals adobe after effects en premiere pro, maar vooral 3d software dus wil misschien ook weleens iets opnemen en dan 3d objecten erin verwerken etc. Waarschijnlijk snappen jullie dan wel dat ik niet zo van de huis tuin en keuken kwaliteit gecharmeerd ben. Genoeg daarover, maar ik heb totaal geen verstand van videocamera's (Wel hoe ze werken maar niet welke nu goed of slecht zijn of wat voor soorten er zijn etc.) En daarnaast ben ik maar een student dus erg veel heb ik niet te besteden. Ik zat te denken aan 700 euro maximaal maar het liefst onder de 500 :D Maar ik weet niet of dit onder die bedragen wel mogelijk is. Als dat niet mogelijk is dan koop ik nog liever geen camera. Ik heb het dan wel over HD of iets wat niet ver uit de buurt zit. Ik heb wel een computer die van wanten weet (HP xw6400 workstation, Quadcore Intel Xeon CPU E5320 @ 1,86 Ghz, NVidia Quadro FX 1500 videokaart en 2 GB werkgeheugen)

Hopelijk is er iemand met antwoord op mijn vraag :)

Groetjes,

Alexander

Edit: Ben zelf ook wat rond aan het kijken en denk zelf dat deze camera ongeveer aan mijn wensen zou voldoen. Dus wil ik deze als voorbeeld geven van een camera die ik ongeveer bedoel, graag hoor ik wel suggesties voor misschien een merk wat beter is of dezelfde kwalitiet maar dan goedkoper enz. Want ik wil wel een goede keus maken en niet als leek op het gebied van videocamera's zomaar de eerste de beste camera kiezen die ik zie.

De volgende camera had ik gezien:
http://www.bcc.nl/product/jvc-gz-hd300beu
 
Laatst bewerkt: