Welke Video camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulRyder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben op zoek naar een digitale video camera waarmee ik goede kwaliteit beelden op kan nemen en deze op de computer kan bewerken. Ik ben iemand met veel computer kennis van verschillende software, ook videobewerking zoals adobe after effects en premiere pro, maar vooral 3d software dus wil misschien ook weleens iets opnemen en dan 3d objecten erin verwerken etc. Waarschijnlijk snappen jullie dan wel dat ik niet zo van de huis tuin en keuken kwaliteit gecharmeerd ben. Genoeg daarover, maar ik heb totaal geen verstand van videocamera's (Wel hoe ze werken maar niet welke nu goed of slecht zijn of wat voor soorten er zijn etc.) En daarnaast ben ik maar een student dus erg veel heb ik niet te besteden. Ik zat te denken aan 700 euro maximaal maar het liefst onder de 500 :D Maar ik weet niet of dit onder die bedragen wel mogelijk is. Als dat niet mogelijk is dan koop ik nog liever geen camera. Ik heb het dan wel over HD of iets wat niet ver uit de buurt zit. Ik heb wel een computer die van wanten weet (HP xw6400 workstation, Quadcore Intel Xeon CPU E5320 @ 1,86 Ghz, NVidia Quadro FX 1500 videokaart en 2 GB werkgeheugen)

Hopelijk is er iemand met antwoord op mijn vraag :)

Groetjes,

Alexander

Edit: Ben zelf ook wat rond aan het kijken en denk zelf dat deze camera ongeveer aan mijn wensen zou voldoen. Dus wil ik deze als voorbeeld geven van een camera die ik ongeveer bedoel, graag hoor ik wel suggesties voor misschien een merk wat beter is of dezelfde kwalitiet maar dan goedkoper enz. Want ik wil wel een goede keus maken en niet als leek op het gebied van videocamera's zomaar de eerste de beste camera kiezen die ik zie.

De volgende camera had ik gezien:
http://www.bcc.nl/product/jvc-gz-hd300beu
 
Laatst bewerkt:
Voor de beeldkwaliteit v.e camera telt in de eerste plaats de lens. Daarna het aantal CCD's en de grootte ervan. En daarna hoe de video wordt gecomprimeerd. Deze camera is vrij simpel: hij heeft maar 1 kleine CCD (1/4 inch). Het beste kun je een camera met 3 chips, 1 voor elke hoofdkleur nemen. En hoe groter de CCD/CMOS hoe beter. Zie hieronder op Kieskeurig voor wat voorbeelden.

http://www.comparis.co.uk/pricefinder/marktplatz/ProductDetail.aspx?pid=39817&tab=TecData
http://www.kieskeurig.nl/videocamera/zoeken/uitgebreid (3CCDs)

Voor 500 euro zit je natuurlijk wel in de categorie 'huis tuin en keuken', maar daar kun je best mooie dingen mee maken.
 
Bedankt in ieder geval voor de tips alvast. Heb weer wat rond gekeken en heb even 2 cameras gevonden en vergeleken. De ene is iets duurder (JVC GZ-HD6) en wat me opviel is dat deze wel HD ready is, maar die goedkopere (Panasonic SDR-H280) heeft geen HD ready maar wel grotere resolutie per ccd en grotere CCD afmeting. aangezien jij zegt dat de CCD belangrijk is zou ik dan zeggen dat de Panasonic beter is :D Klopt dat?

Panasonic SDR-H280: http://www.kieskeurig.nl/videocamera/panasonic/sdr-h280/specificaties/276956/

JVC GZ-HD6: http://www.kieskeurig.nl/videocamera/jvc/gz-hd6/specificaties/275852/

Alvast bedankt

Groetjes

Alexander
 
De Panasonic zal een mooier plaatje geven, maar is SD, dus voor een 'ouderwetse' beeldbuis TV met 625 lijnen. De JVC heeft idd een kleinere CCD, maar is HD, (1920 pixels, maar alleen in de 'Fine' stand). HD camera's zijn gemaakt voor HD televisies (en LCD/TFT monitoren). Als je een SD opname op een HD tv afspeelt, wordt het beeld opgeblazen, niet mooi.

De JVC is dus meer geschikt voor nu en de toekomst, maar de Pana geeft (op een ouderwetse TV) een mooier beeld. In de manual vd JVC staat trouwens niks over 3 Chips; dat kan een fout zijn van Kieskeurig.. Ofwel neem je genoegen met minder, of je wacht/spaart door. Maar ik zou een camera altijd zelf uitproberen in een winkel voor je koopt.
 
Hmm als de JVC wel 3 CCD's heeft zou ik die camera perfect vinden (ik ga toch liever voor iets hogere resolutie want ik heb zelf ook een full HD scherm, en een camera die meer gericht is op de toekomst). Ik dacht even dat het ook een fout was van kieskeurig want ik kon het nergens anders vinden. Maar nu kijk ik op de officiele website van JVC en daar staat weer wel 3 CCD. Ik zie het ook staan op de camera zelf op het plaatje ook 3CCD (Dit was me eerder niet opgevallen maar op de officiele site zag ik het op de camera staan, en dus ook nog even bij kieskeurig gekeken en het plaatje vergroot dan staat het er ook op. Dus ik denk dat ze dat er niet voor niks opzette :p

21757.JPG


Ik heb ook verder gekeken maar dit is echt de enige camera die ik zo kan vinden die onder de 700 euro weet te blijve (al is dat niet op iedere site en zal deze in de winkel wel boven de 700 zijn verwacht ik, maar cameraNU.nl is toch wel een site die overal goede reviews en beoordelingen krijgt dus ik denk dat deze wel betrouwbaar is.) Wel een goede tip om de camera toch eerst in een winkel uit te proberen en dan kan ik als het bevalt alsnog gewoon goedkoper bestellen op een betrouwbare site :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan