welke Video kaart kan ik het beste kopen (hij is namelijk stuk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdekoe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo beste helpmij bezoeker,

Vandaag is mijn vaders video kaart kapot gegaan en wil hij een nieuwe gaan kopen.
Maar hij weet er niet (net als mij) welke hij moet kopen.
hij moet minimaal hebben.

1 DVI poort
dvi.jpg

1 VGA poort (of 2 VGA en dan geen DVI poort)
vga.jpg

we hebben namelijk 2 schermen een kleine en eentje van 22 inch

De pc word niet gebruik om te gamen. Maar wel om wat filmsjes aftespelen

Kan iemand mij helpen ??

Ik had zelf ook al een beetje rond gekeken.
en deze leek me wel leuk maar weet niet of die op het moederbord past. Kan iemand hier over duidelijk heid geven ?
http://tweakers.net/pricewatch/241901/club3d-hd-4850-1gb-gddr3-pci-e.html

De cpu:
knipsel.png

Het moederbord:
knipsel2.png

Laatst bewerkt:
Je weet dat je ook op een DVI poort een VGA kabel kan aansluiten. Bij bijna alle (zeker als je een kaart hebt van meer dan 50 euro) zit een converter die DVI naar VGA omzet (klik). Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Deze kaarten zijn eventueel wel leuk om naar te kijken:

HD4770 (goedkoop al voor 70 euro te krijgen, maar heeft wel een PEG6 aansluiting nodig (dus een aardige voeding is vereist)
HD5670 (duurder, maar DirectX11, eyefinity (dus mogelijkheid voor 3 schermen) en zuinig)
HD4850 (kan je doen, maar de HD4770 is beter en goedkoper)

Welke videokaart had je eerst?

Hij gebruikt hem niet om te gamen dus de HD5770 kan alvast over boord, aan Eyefinity en DX11 heeft deze gebruiker niets.

@TS: Als je écht niet van plan bent om zware games te gaan doen (Far Cry 2, Crysis, Resident Evil 5) zal ik niet overwegen een zwaardere kaart dat de HD4850 te nemen.
De HD 4770 is trouwens vaak nog duurder dan de HD4850 en zelfs een HD4870.....

Eerst goed lezen, dan pas posten. Om te beginnen had ik het over de hd5670 en niet de hd5770. Vervolgens, de HD4770 is echt wel goedkoper dan de 4850 en zeker als de 4870 (klik hier maar eens). En eyefinity lijkt me juist wel praktisch bij deze gebruiker. Hij geeft zelf al aan dat ie 2 schermen gebruikt, met de 5670 kan ie er eventueel nog een derde bij aansluiten als ie dat nodig vindt. Persoonlijk zou ik voor de 5670 gaan, mede ook omdat deze kaart behoorlijk zuinig is.

Sorry mijn fout :o

Ik pak voor het gemak gewoon even Azerty, het verschil daar is 10 euro... Dan is de HD4770 ook nog eens zeer slecht leverbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan