Welke video kaart voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort een nieuwe pc bouwen en ik ben nu al even aan het kijken welke onderdelen (video kaart) het beste bij mij passen.

Wat ik zoek:
Een video kaart die niet al te duur is (€100 tot €200) maar wel prijs voor kwaliteit. Games hoeven niet aller beste kwaliteit afgespeeld te worden maar gewoon normaal (goed).

Maar ook als je zelf een video kaart hebt die gewoon goed is wil je ff de naam schrijven? dan weet ik iets want op internet zijn alle recenties goed over dat soort dingen maar ik wil graag weten of het nou echt een goede kaart is of niet

Alvast bedankt!

Hallo Xl3ig,

Welke games wil je gaan spelen (BF3, Minecraft, CoD etc)?
Wat voor processor ga je gebruiken (intel of AMD)?
Heb je voorkeur voor een fabrikant (ATI of nVidia)?
NVIDIA staat bekend om zijn prestaties, maar deze videokaarten worden aanzienlijk heter dan die van ATI.
ATI is dus koeler en stiller, maar de prestaties liggen wat lager dan NVIDIA. Heeft iets of wat langere/grotere videokaarten en werken prima naar eigen mening.

Laatst bewerkt:
Ik ga een intel i5 nemen denk ik heel misschien als er een financieel hoostandje komt i7 en het liefste heb ik een nvidia.

Je kan wel meteen een kopen op internet maar ik wil gewoon wat ervaringen van mensen weten die ook een nvidia of een andere goede video kaart ( liefste nvidia) weten. Wat wel of niet fijn is of die problemen geeft of iets.

Met games maakt op zich niet uit maar als de game maar op normale kwaliteit gespeeld kan worden zonder haperen en alles. Ben niet echt bekent met video kaarten dus kan het ook niet anders verwoorden sorry!

Je wou je mening weten over een kaart wel ik heb recent een ASUS HD 7850 DirectCooling 2 gekocht voor ongeveer 230€ en ben er wel blij van!
Kan zonder problemen bf3 op ultra 1920*1080 spelen zonder haperingen en kaart blijft onder de 60 graden en in idle heeft de gpu maar 22-26 graden!

Deze kaart loopt samen met een i5 3570K.

Ben erg tevreden over mijn AMD Radeon HD 7700 series. Ale je een beetje rond shopt ben je denk ik niet meer dan € 130,- kwijt. Gamen doet ie uitstekend!

Mocht je in de toekomst meer willen dan kun je er een tweede aan koppelen uit dezelfde (CPU) serie (CrossFireX), dit hoeft niet per se dezelfde kaart te zijn wat erg handig is als je budget het niet toelaat!

http://www.pcmweb.nl/nieuws/amd-radeon-hd-7700-serie-doorbreekt-1-ghz-grens.html

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/7000/7770/pages/radeon-7770.aspx

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_CrossFireX

Ik gebruik zelf een XFX AMD Radeon HD 6970, ben zeer tevreden! Wel een dure kaart hoor (€350,-) maar kan een lange tijd mee!
GTA IV met ENB graphic mod, maxed out; c.a. 30-35fps.
Kale GTA IV zonder graphic mods, maxed out; 60+fps.
BF3 ultra, maar draait iets of wat instabiel dus ik heb zo hier en daar wat settings naar beneden gehaald; c.a. 30fps
Crysis 2, maxed out. c.a. 35fps

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor jullie delen! maar waarom hebben jullie niet voor een NVidia gekozen?
NVidia is meestal wel goed te doen als je hem goed coolt!

omdat Nvidia in die prijs klasse geen kaart heeft die kan tippe aan AMD
AMD heeft in het lage budget segment meer kaartjes die goed presteren voor een iets mindere prijs dit kan natuurlijk zo maar veranderen.
ga je echter weer naar 300/400 euro kijken dan heeft Nvidia weer de beste prijs/prestatie verhouding de GTX670 is wat dat betreft een hele goede kaart

maar voor rond de 200 euro zou ik voor een HD7850 kiezen

en als je nog heel even wacht dan komt Nvidia uit met een GTX660 die wellicht weer sterker is dan een HD7850 en ongeveer de zelfde prijs heeft als die kaart

Laatst bewerkt:
omdat Nvidia in die prijs klasse geen kaart heeft die kan tippe aan AMD
AMD heeft in het lage budget segment meer kaartjes die goed presteren voor een iets mindere prijs dit kan natuurlijk zo maar veranderen.
ga je echter weer naar 300/400 euro kijken dan heeft Nvidia weer de beste prijs/prestatie verhouding de GTX670 is wat dat betreft een hele goede kaart

maar voor rond de 200 euro zou ik voor een HD7850 kiezen

Maar waar moet je dan voor kijken voor een video kaart ? Het aantal GHz? en 200 euro is wel duur dat is echt het max! is er niet een kaartje van 100-150 die ook goede prijs voor kwaliteit is ?

naar benchmarks dat is de enige manier om videokaarten te vergelijken

klikerdeklik beetje naar beneden scrollen dan kun je zien welke kaart de meeste fps haalt in bijvoorbeeld Battlefield 3
hoe hoger de FPS (frames per seconde) des te beter

voor 150 euro heb je een HD6870 als videokaart

Als je voorkeur naar Nvidia uitgaat,misschien ook eens naar DEZE KAARTJES kijken......
Vorige generatie,maar kunnen nog steeds goed mee,zeker de TI versies...

Ik ben aan het kijken voor dit moederbord ASUS P8H67-M Evo (B3) zou een van jullie videokaarten hier ook in passsen?

Linkje:D

Bedankt alvast voor jullie delen! maar waarom hebben jullie niet voor een NVidia gekozen?
NVidia is meestal wel goed te doen als je hem goed coolt!

Ik heb geen Nvidia gekozen omdat ze warmer worden, een beetje meer verbruiken..

Ik heb geen Nvidia gekozen omdat ze warmer worden, een beetje meer verbruiken..

Over dat verbruik weet jij hoe dat ongeveer zit bij je voeding, met watt en alles bij elkaar tellen?
en een Nvidia moet je ook wel wat meer betalen heb ik al gezien!

Over dat verbruik weet jij hoe dat ongeveer zit bij je voeding, met watt en alles bij elkaar tellen?
en een Nvidia moet je ook wel wat meer betalen heb ik al gezien!

Ik weet het niet vanbuiten, maar met 1 7850 kan je 550W nemen tenzij je gaat overclocken enzo.
Ik heb voor de zekerheid 620W genomen.

REcent heeft AMD de 7000 serie met 50$ verlaagd dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan