Welke video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verboom

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Ik speel regelmatig games maar nu is mijn pc te oud voor de nieuwe spellen (denk ik). Hoe kan ik kijken wat ik voor een systeem heb (zonder dat ik programmatjes hoef te downloaden).

als je met de rechtse muisknop op mijn pc klikt eigenschappen dan zie je daar al de processor staan en het geheugen. De grafische moet je op een andere manier gaan zoeken maar je veronderstelt toch al dat die te oud is :p
Je wil niet veel progs downloaden maar ik zou je voor een duidelijk overzicht toch everest aanraden
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Everest is echt een aanrader, als je het een keer geprobeerd hebt wil je nooit meer iets anders.

Als ik jou was zou ik het even gebruiken, het is klein en absoluut niet een aanslag op je systeem.

Ik ben het met jullie eens! Everest is erg goed en hiermee heb ik ook erg simpel kunnen vaststellen wat ik aan 'videokaart' in huis heb..... En dat terwijl ik erg weinig verstand van computers heb!.... maar hiermee is helaas mijn probleem nog niet opgelost ..... :confused:

Als je ons nou vertelt wat voor systeem je momenteel hebt kunnen wij je weer verder helpen, misschien is er alleen een update van een bepaald onderdeel nodig inplaats van een hele nieuwe computer.

Dus vertel ons wat je voor processor, harde schijf, video kaart, geheugen hebt en vandaar kunnen we verder gaan kijken :thumb:

laat everst gewoon een rapport maken
dan weten we nog meer

OK!!!! Super!!! Ik krijg een container aan info als ik een rapport laat maken.... khoop dus maar dat dit de juiste info is ..... Ik ben overigens al eventjes op de site van SiS geweest en heb al (in het wilde weg) 'iets' gedownload .... maar snap er verder geen bal van! Kan ik mijn computertje niet zo instellen dat hij automatisch van dat soort (zoals ik nu begrijp) belangrijke updates gaat updaten???

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen (en willen) uitzoeken::::

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+
Moederbordnaam Asus A7SC (2 PCI, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 740
Systeemgeheugen 224 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (12/31/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart SiS 740 (32 MB)
3D-Versneller SiS 315 Integrated
Monitor CTX VL700 Series [17" CRT]

Harde schijf GENERIC IDE DISK TYPE47
Harde schijf Generic STORAGE DEVICE

BIOS Eigenschappen:
Verkoper Award Software, Inc.
Versie ASUS A7SC ACPI BIOS Revision 1001
Uitgavedatum 12/31/2002
Capaciteit 256 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden PCI, AGP, USB

Ondersteunde Geheugensnelheid 70ns, 60ns, 50ns
Ondersteund Geheugentype DIMM, SDRAM
Ondersteund geheugenvoltage 3.3V
Maximale Geheugenmodulegrootte 1024 MB
Geheugenslots 2

Processoreigenschappen:
Fabrikant AuthenticAMD
Versie AMD Athlon(TM) XP 2000+
Externe Kloksnelheid 133 Mhz
Maximale Kloksnelheid 3000 Mhz
Actuele Kloksnelheid 1666 Mhz
Type Central Processor
Voltage 1.6 V
Status Geactiveerd
Socket Aanduiding SOCKET A

:rolleyes: THNX and greetz Dirk

Je systeem is inderdaad van middelmatige klasse maar niet te oud om geen games meer te kunnen spelen.
Je systeem bestaat uit:

AMD Athlon XP 2000+ processor.
256 MB DDR SDRAM intern geheugen.
SiS 740 32MB Video kaart (geïntegreerd op het moederbord).
De video kaart gebruikt dit geheugen van je 256MB intern geheugen zodat je nog 224MB overhoud.

Om je syteem zodanig up te graden zodat je de meeste games een beetje fatsoenlijk kunt spelen zou ik je aanraden er 256MB intern geheugen bij te kopen en een nieuwe videokaart.

Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing.
Ben benieuwd wat de rest zegt :p

ik twijfel of er wel een agp-slot op t moederbord zit...
Volgens mij niet namelijk...

ja ik raakte ook even in de war over dat zinnetje met agp erin, maar beter lezend kwam ik er achter dat dit over de bios gaat.

Dat is de mijne inderdaad ja! Een barebone (als ik het goed spel)! .... Ik ga zo even een hapje eten en bekijk later even goed jullie commentaar! Super dat jullie zo behulpzaam zijn!!!! :thumb: Wat ik zonder jullie toch zou moeten.... :(

256MB en een nieuwe videokaart .... hmm ..... denken jullie echt dat dat de beste oplossing is? .....

Hebben jullie dan ook aanraders?! En weten julie ook ongeveer hoeveel dat kost????

Ik ben erg benieuwd!!!

Die nieuwe videokaart wordt waarschijnlijk niks omdat er niet een AGP gleuf in je pc zit (je zou nog even kunnen tjekke, je weet maar nooit).

Ja, en wat betreft dat extra geheugen........dat heeft dan ook niet zoveel zin meer.

Misschien dat er nog mensen zijn die upgrade tips voor je hebben, het enige wat ik zou weten is misschien een PCI videokaart (tweede hands?) kopen maar of dit nog veel zin heeft weet ik niet.

wat is je eventuele budget wat je aan onderdelen zou willen/kunnen uitgeven?

Pffff .... budget ..... Het hoeft van mij niet het allerluxte en het allerbeste te zijn hoor! Als het spel het er maar mee kan doen! Zoveel geld heb ik er niet voor over (ik ben met heel veel dingen bezig en alles kost geld)! ... Maar ja .... soms moet je er wat voor over hebben .... In wat voor richtlijn moet ik denken???:)

Je hebt minimaal een nieuw moederbord nodig, en misschien zelfs een nieuwe kast (barebone he..)
tja, denk dan maar aan minimaal 150 euro.

Dan kan er een videokaart in van minimaal 100 euro

Eigenlijk ook gelijk een nieuwe processor en nieuw geheugen. Kostprijs 200 euro.

En dan moet de boel nog in elkaar gezet worden, ik denk dat je dit zelf niet kan.

Conclusie: Wil je spellen spelen, dan kan je beter een nieuw systeem kopen.
Voor tekstverwerken en internet is het nog een prima pc.
Je kan door een investering van 250 euro weer een tijdje spellen spelen, maar volgend jaar heb je dan weer een betere processor nodig, waarbij het weer niet verstandig is om een amd xp-processor aan te schaffen. Dus weer een nieuw moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan