Welke video kaart ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cnl

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Op mijn pc zit een "on board videochip" en ivm aansluiten op mijn tv via HDMI kabel wil ik een Videokaart aanschaffen. Zie helaas door de bomen het bos niet meer.......... Hoeft geen super krachtpatser te zijn om te gamen maar geschikt om een filmpje af te spelen , een spelletje patience etc en ook nog stil zijn omdat ie in de kamer staat.

Liefst zonder fan of extra voeding

Heeft een 3D optie zin ??

Nog zaken waar ik speciaal op moet letten ??

Bedankt vast voor de eventuele reactie

Waar je op moet letten is de aansluiting op je mobo, de kracht van je voeding (kast openen en kijken welk merk en wattage).

Zo op de gok lijkt mij 3d alleen een optie als je ook een 3d tv hebt.

Toch vind ik het wel altijd knap om ook maar zonder de systeem gegevens te weten met een pci-e kaart te komen.
Ja de kans is groot dat maar ja...

Edit: en mocht de ts in de tussentijd geen andere pc aangeschaft hebben en dus nog steeds met het oude bordje zit dan is het een agp4x

Laatst bewerkt:
ATI en Nvidia.................zijn dat types of merken ? Als ik de Nvidia bekijk zie ik iets van "fan "etc.......

De ATI lijkt mij wel wat, de benodigde stroomtoevoer is 400 Watt lees ik, en dat is mijn voeding ook ,dus dat moet kunnen ?

Zoals frankwannet als zei, weet je zeker of je moederbord pci-e (express) ondersteund?

Met die 400 watt voeding ben ik niet zeker van maar DENK het wel maar dat laat ik aan de andere over ;)

Zoals frankwannet als zei, weet je zeker of je moederbord pci-e (express) ondersteund?

Met die 400 watt voeding ben ik niet zeker van maar DENK het wel maar dat laat ik aan de andere over ;)

Kan ik ergens op mijn pc achterhalen of dat ondersteund wordt ???

Kan op zich de (budget)pc wel vinden maar weinig specs info.Gezien processor en ram mag je verwachten dat er een pci-e slot inzit.Maar ja niet zeker dus.
Advies van mij is via pcwizard een wat uitgebreidere info over het bord te krijgen.

pcwizard

Kan op zich de (budget)pc wel vinden maar weinig specs info.Gezien processor en ram mag je verwachten dat er een pci-e slot inzit.Maar ja niet zeker dus.
Advies van mij is via pcwizard een wat uitgebreidere info over het bord te krijgen.

pcwizard

Lijkt mij wel handig ja, is dit ook in het NL ??

Bij installatie is taalkeuze.En ja ook in NL.

Is nog gelukt ook ! Bedankt voor de tip. Ik zal wat kreten knippen en plakken . U weet dan aarschijnlijk meer dan genoeg........Ik zie ook bij Videokaart het e.e.a staan . Bedoelen ze hietrmee de "onboard " ?

Videokaart : Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family

Bus PCI-Express : Ja

Dan denk ik : Yes ........................!

Die Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family is idd je onboard.

wil graag als er gegeven wordt het merk en type moederbord.Dit ter controle;)

ASUSTeK Computer INC. (Asus)
Product : P5KPL-AM SE
Versie : X.0x
Serienummer : MF7095G04506737
MP Ondersteuning : Ja, 2 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

U beschikt nu met zekerheid over een pci-e(x16) slot:d
voorgestelde kaarten is dus een optie.

Laatst bewerkt:

PS : als ik in PC Wizard een Systeemstabiliteitstest wil proberen geeft het programma een foutmelding dat PC wizard wordt afgesloten............
Ironie ?

Test ook even gedaan.Draait hier goed.Trek me handen er vanaf waarom daar niet.Wellicht een keer na een herstart?.

Test ook even gedaan.Draait hier goed.Trek me handen er vanaf waarom daar niet.Wellicht een keer na een herstart?.

Dat is ook van later zorg. Ik weet nu zeker dat de kaart die U voorstelde er in past. Vriendelijk fank voor Uw hulp en moeite. !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan