Welke videokaart? (150 euri)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo allemaal!

Ik ben zojuist jarig geweest en heb nu weer geld voor een videokaart (Max 150 euro)
Ben zelf als aan het zoeken geweest welke ik zou nemen maar ik kom er niet echt uit..

Het moet wel een zo sterk mogelijke kaart zijn want ik speel veel zware fps games.
Bijv: Splinter cell conviction, Crysis warhead, Modern warfare 2.

Nu heb ik de sapphire hd3870 maar die heeft het er wel erg zwaar mee (Kan guitar hero 3 niet eens op full spelen --.-)
Ik heb nog nooit een nvidia kaart gehad. weet niet of die beter zijn...

Deze kaart had ik op het oog, maar als jullie een betere weten. zou het welkom zijn!:

http://tweakers.net/pricewatch/248594/sapphire-hd5770-1gb-gddr5-pcie.html#tab:info

Dit zijn de specs van mijn pc:

Moederbord: asus p5e-vm do
Werkgeheugen: 8 gb ddrII 800mhz
processor: e8400 (draait op 3.11 ghz)
hdd: 1 terabyte
Voeding: cooler master realpower m520 (520 watt)
Monitor: Samsung SyncMaster 2243NW (1680x1050)

Ik hoop dat jullie mij hier uit kunnen helpen!

Mvg Joey

Laatst bewerkt:
Belangrijke info ontbreekt nog. Welke voeding heb je?

Deze is wel geschikt voor je. Een HD5770 (kliK). € 134,80 inclusief verzend kosten

De maximale vermogen is 520Watt met een efficiency van 81%;
http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=2685
Hier kan niet ineens 700Watt uit komen.;)

Vermoed dat de kaart die je op het oog hebt er wel mee kan werken. Hou er rekening mee dat de kaart zelf erg groot is.

Raar..
Op de site staat: Max. Output Capacity 600 Watts (Ik weet dat dit in de praktijk niet behaald kan worden)
Op de doos staat: Max. Output Capacity 700 Watts..

Maarja. had je toevallig heel misschien nog een suggestie voor een andere kaart?
Ik wil echt het beste uit mijn geld halen!

P.S. bedankt voor de snelle antwoorden!

~Joey

Deze is wel geschikt voor je. Een HD5770 (kliK). € 134,80 inclusief verzend kosten

Oke bedankt!
Maar is deze ook beter dan de kaart die ik zelf al had aangegeven?

Het zijn dezelfde alleen heeft de ene 1gb geheugen..
De snelheid is hetzelfde!
Mijn aangegeven kaart
Jouw aangegeven kaart

Maakt het qua FramesPerSecond ook nog uit ingame hoeveel geheugen de kaarten hebben? of moet je alleen naar de geheugensnelheid kijken?
En zit er ook veel verschil qua prestaties tussen het aantal mhz videochip snelheid?

~Joey

Laatst bewerkt:
Het gaat niet heel veel uit maken. Het scheelt misschien op hele hoge resoluties (1200*1900) maar daar onder niet. Je betaald er echter wel iets meer voor. Dus veel maakt het niet uit.

Het gaat niet heel veel uit maken. Het scheelt misschien op hele hoge resoluties (1200*1900) maar daar onder niet. Je betaald er echter wel iets meer voor. Dus veel maakt het niet uit.

Bij een bevestiging van deze reactie zal ik misschien toch de iets goedkopere 512 mb kaart nemen.
De resolutie waar ik mee speel is 1680x1050. hoger niet.

Iemand die dit bericht met ZEKERHEID kan bevestigen?

EDIT:

Hier is te zien dat je gelijk hebt (Aleen met hogere resolutie scheelt het een HEEL klein beetje: KLIKERDEKLIK)
Bedankt voor alle snelle antwoorden!
Ik ga voor de 512MB versie

EDIT 2: Heb hem besteld bij Pixmania! hopen dat die er snel is! :)

Mvg Joey

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan