welke videokaart - AGP vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaMPo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Aangezien ik (denk ik) een te zwakke grafische kaart heb (probleem zie hier ) ben ik op zoek naar een nieuwe.
Maar welke?

Momenteel heb ik een SiS 6326 (Diamond Speedstar A70) van 8MB.
vga-022.jpg

En dit zegt Everest :
AGP apparaat:
AGP Versie 1.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Diamond SpeedStar A70
AGP doorvoergrootte 32 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x
Actuele AGP Snelheid 2x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd

Mijn moederbord is Lucky Star 6BX2 (meer info en foto )

Welke soort grafische kaart kan ik kopen? Waar moet ik op letten?
Maakt het niet uit welke, zolang het maar 2x agp ondersteunt?

Het gezegde "een systeem is net zo snel als zijn langzaamste component"....... is wellicht zeer toepasselijk op jouw systeem.

Je kan in je systeem een monster van een videokaart zetten, maar zolang jouw systeem bestaat uit een 350 Mhz processor en 256 MB geheugen, waarbij je dan als OD WinXP Pro draait, ben ik bang dat je niet al te veel mag gaan verwachten van dat "monster".

m.b.t. je AGP kaart vraag wellicht nog even het volgende. Als je een moderne kaart koopt, hoef je je niet druk te maken over AGP 2 of 4x ondersteuning, dat zit wel goed.

Ik zou eerder denken aan een goede 2e handskaart in de orde van grootte (bijvoorbeeld.........) een Geforce4 ti 4200 / 4400 / 4600 o.i.d. maar zeer zeker GEEN kaart uit 2004.

Met alle respect voor je Diamond kaart, maar hij is eigenlijk antiek te noemen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
m.b.t. je AGP kaart vraag wellicht nog even het volgende. Als je een moderne kaart koopt, hoef je je niet druk te maken over AGP 2 of 4x ondersteuning, dat zit wel goed.

Ik zou eerder denken aan een goede 2e handskaart in de orde van grootte (bijvoorbeeld.........) een Geforce4 ti 4200 / 4400 / 4600 o.i.d. maar zeer zeker GEEN kaart uit 2004.

Met alle respect voor je Diamond kaart, maar hij is eigenlijk antiek te noemen.

Zo'n Geforce4 Ti slurpt waarschijnlijk teveel stroom en mijn persoonlijke mening is dat ie niet in het huidige systeem van de topicstarter past.

Ik zou eerder denken aan een (2e hands) Geforce2 MX400 met 64mb aan geheugen. Als het alleen om filmpjes gaat e.d, is deze kaart meer dan voldoende.

Klopt,
de MX past beter bij het systeem, maar als zo'n 4 niet teveel aan power wegslobbert, dan zou ik voor die paar eurootjes toch liever die 4 willen hebben. (desnoods een hele mooie Geforce3 500)

Geplaatst door gast0225
Je kan in je systeem een monster van een videokaart zetten, maar zolang jouw systeem bestaat uit een 350 Mhz processor en 256 MB geheugen, waarbij je dan als OD WinXP Pro draait, ben ik bang dat je niet al te veel mag gaan verwachten van dat "monster".
Inderdaad, da dacht ik ook al, maar een iets betere grafische kaart kan geen kwaad eh... zeker als ik vlotter filmpjes wil bekijken.

Ik zou eerder denken aan een (2e hands) Geforce2 MX400 met 64mb aan geheugen. Als het alleen om filmpjes gaat e.d, is deze kaart meer dan voldoende.
Ok, maar het feit dat die kaart een andere vorm heeft van 'pinnen' om in agp slot te steken maakt dat iets uit?

maar als zo'n 4 niet teveel aan power wegslobbert
Hoe weet ik dat?

Geplaatst door RaMPo

Ok, maar het feit dat die kaart een andere vorm heeft van 'pinnen' om in agp slot te steken maakt dat iets uit?

Nee, je hebt een AGP-poort blijkbaar en kan er gewoon ook een AGP-kaart in. (de kaart past zich automatisch aan aan de snelheid van de AGP-poort op je moederbord)

dus dat gaat echt vanzelf? omdat ik een agp van 4x op mob heb en everest zegt dat mn kaart(96oopro) draait op 1x, dat is een beveiliging om te voorkomen dat ie te veel stroom onttrekt?

Het KAN automatisch gaan, maar het hoeft niet perse. Bij sommige oudere mobo's kan het noodzakelijk zijn om de AGP snelheid in te stellen achter het desbetreffende AGP woord in het bios.

Afhankelijk van de daar getoonjde opties kun je die snelheid dan aanpassen aan de reeele AGP waarde van je videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan