Welke videokaart? Budget 150,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkehenkie

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Goedenavond,

Ik heb zojuist een nieuw systeempiej aangeschaft. Alleen moet er nog een videokaart bij kopen om leuk te gamen. Het gaat vooral om Shooters en Strategie games. Mijn budget is 150 Euro. Zelf zat ik aan deze kaart te denken.

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXVH2

Alleen deze kaart is passief gekoeld. Het liefts heb ik een kaart die gekoeld word
met een ventilator.

Of raden jullie mij een andere kaart aan ??

Het komt op dit systeem te draaien.

Amd Athlon X2 5200+
Foxconn A690VM2MA
1024 DDR2 ( Binnenkort 2 of 4 )
400 Watt Voeding ( binnenkort 600 Watt )

Alvast Bedankt!!!

m.vr.gr Hendrik

de 8600 is best een goede kaart, maar voor de echte dx10 spellen meestal te traag.
en voor dx9 zijn er snellere net zo dure kaarten
Een heel goede is de radeon 1950xt, maar bijna niet meer te krijgen.
Nog eentje gevonden bij mycom.
Wel nog een extra tientje boven je budget.
Pro versies zijn ook sneller en nog wel te keur en te kust te koop, ook bij alternate voor zo'n €140.
Verder is er de radeon x2900gt voor €159
ws een prima kaart, maar kan er nog geen vergelijkende reviews van vinden.
Zie hier voor een vergelijkingstabel van de verschillende kaarten.
mvg leo

Laatst bewerkt:
hey,

Ik heb ook zo'n passief gekoelde kaartje hoor is echt totaal nix mis mee ik speel alle huidige spellen op 1440X900 en alle details aan :thumb:

Ik heb deze: Waarom ik een silent heb gekozen omdat ik gek word van dat takke geratel van al die videokaarten :cool:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062344&showTechData=true

Hierzo is een videokaart met koelertje, ik persoonlijk raad je toch liever een van die twee aan Asus of die van gigabyte zijn net zo goed alleen muisstil !

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXXH0

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik zal de kaart voor direct X 9 spellen gebruiken. Blijf op Windows xp draaien.
Dus kan beter een andere kaart gaan kopen? Dan de 8600 Gts? Of voldoet deze
ook goed op direct X9 spellen?

Zoals Jantje1990 al opmerkt, de kaart voldoet goed, hij is er tevreden over (en heel wat anderen ook)
Voor dx9 zijn er echter betere kaarten, die hogere framerates halen voor hetzelfde geld.
en voor win xp komt er geen dx10.
Hier kun je zien dat het verschil aanzienlijk kan zijn.
suc6 met de keuze
leo

WOW!!

Daar schrik ik wel even van " Leofact"
Ik meende dat de 8600 Gts toch wel heel wat videokaarten
boven stonden. Ik zal even zoeken om een kaart die rond 150 euro zit
en het beste scoort in deze resultaten. Bedankt voor de reacties.

m.vr.gr Hendrik

Laatst bewerkt:
je moet niet alleen naar de snelheid kijken maar ook hoeveel Bits een videokaart heeft :thumb: de x1950 XT zou ik nemen als ik nu in jou positie stond.

Maar opzich is ook nix mis met een 8600gts heb ik zelf ook speel alle games mee op high.

je moet niet alleen naar de snelheid kijken maar ook hoeveel Bits een videokaart heeft :thumb: de x1950 XT zou ik nemen als ik nu in jou positie stond.

Maar opzich is ook nix mis met een 8600gts heb ik zelf ook speel alle games mee op high.

ja en wat ook belangrijk is de bandwhite,

Wat houd dat dan precies in? De hoeveelheid bits van een videokaart? Hoe hoger hoe beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan