Welke videokaart heb ik nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Muzzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Muzzy

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hoi beste mensen,

Graag wil ik jullie advies over welke videokaart ik zou moeten kopen. Ik wil heel graag spelletjes zoals streetfighter 4 en voetbal spelletjes spelen. Ik hoef dus niet de allerzwaarste spellen te spelen.

Zie hier mijn Specs:

Coolermaster centurion 5 black
coolermaster silent PSU 350W
Ati Radeon 2100 512MB video (verkoper van pc zei dat dit geen goede videokaart is)
AMD Phenom 9550 quad core processor boxes (4 x 2.2 Ghz)
4 GB DDR2
19 inch beeldscherm

Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Budget €100,- eventueel iets op te hogen als de prestatie/kwaliteit verschil aanzienlijk beter zou zijn.

Alvast bedankt

Bedankt voor de info. Ik heb nog een aantal vragen, misschien kan iemand mij daarbij helpen.

Ik zie dat bij de eerste link het merk van de VK powercolor is en bij de tweede Club. Nou zeggen deze beide mij niks. Maakt het nog iets uit welke merk het is? Nvidea kom ik heel vaan tegen bijv.

Zijn er behalve genoemde ook alternatieve kaarten die voor enkele tientjes meer de prestaties enorm verbeteren? het is zonde om een redelijke kaart voor 90 te kopen terwijl je voor 120 een superkaart hebt bijvoorbeeld.

Hartelijk bedankt.

@ mrmusic: bedankt voor de snelheid van het reageren. Dankzij jou kan ik waarschijnlijk vandaag al bestellen.

Ja er zijn veel betere kaarten te krijgen.
Voor rond de 120 euro heb je een HD4870.

Alleen heb je dan een nieuwe voeding nodig, waardoor je zo op 170 euro uit komt....
Zoals je zelf al aangaf ga je niet de allerzwaarste spellen spelen (al zal de nieuwe Fifa wel weer zwaarder worden...)

Ik ben meer van het pro evo :D en die draaide al op mijn onboard videokaart.

Als ik het dus goed begrijp is icm mijn voeding de HD4770 het hoogst haalbare. Mocht ik iets beters willen dan zal ik ook een nieuwe voeding moeten aanschaffen (not gonna happen).

Maakt het merk dan nog iets uit?
Is er trouwens nog een verschil tussen de 4770 en de 4850? die laatste is nl in de aanbieding.

Laatst bewerkt:
Er stonden verschillende waarden dus ik heb even een foto gemaakt van het plaatje. Misschien dat jullie er wijzer van worden.

Bijlagen

• Afb0002.jpg
    Afb0002.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 75
4770 is een prima kaart voor binnen dat budget toch?? en voor streetfighter en wat voetbalspelletjes is hij gewoon goed genoeg, en zeker een verbetering tegenover je oude kaart.

Prima, dan ga ik nu opzoek naar een kaart. Ik hou de vraag nog even onopgelost totdat ik hem heb geïnstalleerd en running. In ieder geval bedankt allen voor de moeite.

Na even op tweakers te hebben gekeken heb ik een aantal merken gevonden die heel erg op elkaar lijken. Het gaat om de volgende.

1 Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E
2 Asus EAH4770/HTDI/512MD5
3 Club3D HD 4770 512MB GDDR5
4 HIS HD 4770 512MB (128bit) GDDR5 PCIe
5 PowercolorHD4770 512M GDDR5
6 XFX HD 4770 HD-477A-YDLC

Opzich lijken deze allemaal opelkaar wat betreft specs. De verschillen die ik opmerkte (ondersteuning buiten beschouwing gelaten) is dat die van Asus DDR geheugen heeft en de rest GDDR. Geen idee wat dat betekent :S

Verder onderscheid de HIS zich in de geheugensnelheid. De andere hebben allemaal een geheugensnelheid van 800MHz en de HIS heeft 3.2 Ghz.

Vanuit mijn logica ga ik ervanuit dat die van de HIS dus het beste is. Marsmannetje zei al dat het krapjes wordt voor wat betreft mijn voeding dus ik weet niet of het veel nut heeft om de HIS te kopen.

Wat denken jullie?

Toch nog even de ondersteuning erbij halen. De meeste hebben een openGL ondersteuning van 3.0 en de HIS heeft maar 2.1. Who can enlighten me?

Laatst bewerkt:
zal wel een fout zijn. De kaarten zijn gelijk. Het verschil zit hem in de extra's, in de koelers, en dergelijke. Maar de basis is allemaal hetzelfde.

zal wel een fout zijn. De kaarten zijn gelijk. Het verschil zit hem in de extra's, in de koelers, en dergelijke. Maar de basis is allemaal hetzelfde.

Okee dan zou ik dus voor de goedkoopste moeten gaan. Is ernog een verschil in kwaliteit voor wat betreft het merk? Zo nee dan bestel ik zometeen de goedkoopste

weinig.
Er is wel wat verschil, maar dat is niet eel belangrijk. Kies gewoon de goedkoopste leverbare kaart. (en kijk even naar de shopreviews bij tweakers.net)

Bedankt voor je tijd en moeite. Ik heb inmiddels de sapphire hd 4770 512mb besteld bij databyte.

Enig minpunt is dat de levertijd 2 weken is. Prijs was 90,68.

Beste mensen,

Ik heb een mail gehad waarin stond dat mijn kaart morgen wordt geleverd. Ik wil dan direct overgaan op installatie. Ik heb echter weer een vraag.

Ik heb gelezen dat je je oude drivers moet deleten met Ccleaner, opnieuw opstarten en dan de nieuwe drivers installeren. Waar ik alleen voor vrees is dat ik mijn oude onboardvideokaart drivers delete en daardoor geen beeld meer heb. Kan dit gebeuren?

Gr Muzzy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan