welke videokaart is beter, en welke pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomspiele

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
AMD Athlon™ 64 X2 3800+ Processor
Exclusief monitor
1024 MB geheugen
320 GB harde schijf
DVD±R/RW Dual layer,Lightscribe Drive
15 in 1 Cardreader
Wireless lan
Lan
NVidia GeForce 7300LE Turbo Cache videokaart
TV-out
Geluidskaart
7.1 (8 kanaals)
USB 2.0 (5 of meer)
Firewire
Kleur: zwart
Software voor geïnstalleerd: Microsoft ® Windows ® Vista ™ Home Premium
Garantie uitbreiding mogelijk: HP Garantie (3 jaar totaal)

of de,

Intel Pentium D915 DUAL CORE Processor
Inclusief 19" TFT Monitor
1024 MB geheugen
320 GB harde schijf
DVD±R/RW Dual layer Drive
8 in 1 Cardreader
Lan
ATI Radeon X1100, 384 MB HyperMemory videokaart
Geluidskaart
7.1 (8 kanaals)
USB 2.0 (5 of meer)
Speakers
Kleur: zwart
Software voor geïnstalleerd: Vista Home Premium, NIS 2007, Sonic Creator 9
Garantie uitbreiding mogelijk: PB Garantie (3 jaar totaal)

welke videokaart is beter om cod2 te spelen van de 2 genoemde pcs? en is de intel een goede processor?

Persoonlijk denk ik dat je beter een wat betere videokaart kan nemen, zeker voor COD2.
Deze kaarten zijn leuk voor office werk maar kunnen een game als COD2 niet fatsoenlijk draaien.
De kaart haalt namelijk ook nog eens werkgeheugen af van je pc, iets wat je dus beter niet kan hebben. De Intel is opzich een goede processor, maar waarschijnlijk zal de AMD iets sneller zijn. Hiet zou ik een paar benchmarks over zoeken.

zijn dit echt HELE slechte videokaarten?
Of kan ik er wel normaal op medium cod2 en cs 1.6 mee spelen?
en zouja haalt de GeForce 7300 echt zoveel van je intern af? of valt dat wel mee?

Nou heel slecht dat zou dan een geïntegreerde videokaart zijn. Maar dit zijn echt low budget kaarten en aan iemand die toch fatsoenlijk een spelletje wil spelen zou ik ze niet aanraden.
Hoeveel geheugen de kaarten van je pc afhalen hangt van de versie af. Maar 1GB geheugen voor je systeem is gewoon echt aan te raden, helemaal als je wilt gamen.

Zelf zou ik dan gaan voor een 7600GS (256MB) of een x1600 pro (256MB).
Die zijn niet zo heel duur, beide kaarten zijn verkrijgbaar voor minder dan 100 Euro.
Verder kun je hier (http://www23.tomshardware.com/graphics.html) nog wat benchmarks vergelijken tussen verschillende kaarten.
Het is wel lastig een goede uit te kiezen de ene keer is nVidia sneller en de andere keer Ati, maar ze verslaan de kaarten die standaard in de door jouw genoemde systemen.
Als je 1 van deze 2 kaarten combineerd met de AMD x2 3800+ systeem, dan kom je wel aardig vooruit.

Edit: optie van Dark is ook een goede, maar de hardeschijf is hierbij wel kleiner.
Dus zou ik gaan voor de AMD pc die je al had uitgekozen met 7600GS.

Laatst bewerkt:
maar kan ik met de GeForce 7300 nog niet eens cs 1.6 normaal spelen?
en is et mogelijk als ik de pc heb daarna als ik wat meer geld heb een betere videokaart erin te doen of past dat niet, ik kies voor de AMD 3800

Zolang er een PCI-Expres aansluiting zit op het moederbord kun je de kaart altijd later nog upgraden.
CS speel ik zelf niet dus echt geen idee of je dat kan draaien. Die game is "dacht ik" al aardig op leeftijd dus dan zou het wel moeten lukken, en anders kun je altijd nog upgraden.

The requirements for cod2 are:

Minimum Requirements
1, 4 GHz Prozessor (Celeron / Duron)
512 MB RAM
ATi Radeon 9200 / GeForce 4

Optimum Requirements
2, 5 GHz Prozessor (Athlon XP / Pentium 4)
1 GB RAM
ATi Radeon 9800XT / GeForce FX 5900

Dus je zit met die geforce 7300 nog boven de "optimum" requirements om dit spel goed te laten draaien , en dan met die snelle athlon 3800
Dan zal dit spel wel heel goed draaien denk ik , ook met hoge resoluties .

Nou :P zo gaat het niet hoor, als je een hoger typ heb betekend niet dta ie ook sneller is, de FX 5900 is ook niet snel, maar de 7300, zal ong even snel of nog langzamer lopen hoor.
Ik heb bijv een geforce 6800 Xt, die Net ong even snel is als een Geforce 7600 GT die eenvriend van me heeft ( we hebben ff gebenched) mijn kaart bleek net iets sneller te zijn :D dat zegt wel wat, dus t ligt niet altijd aan het typ, ook aan de Shaders, of het GDDR 2,3 of 4 is, hoeveel hij geklokt is , de architectuur en nog veeeel meer,

Maar met een 7300 gaat het wel lukken maar met alles zo'n beetje op medium en 800x600 resolutie

ik speelde met een AMD sempron 2800+ en mn Geforce 6800 XT, alles op hoog, op een resolutie van 800x600 4 x AA en 8 x AF met zo'n 35 a 43 FPS, goede score, goed speelbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan