Welke videokaart is beter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iTactNuke

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
106
Is een ati radeon hd 5450 ddr5 1gb of een nvidia geforce 8600gts 256 mb

voor gaming , mw2 missschien bf3

specs:
4gb
windows 7 32 bit
intel pentiumR dual core 2 GHZ cpu E2180
 
BF3 kun je wel vergeten. Daar zijn ze beide te zwak voor. Het zou misschien kunnen op de laagste resolutie met de laagste kwaliteit, maar dan kun je het beter niet gaan spelen, want dat ziet er niet uit en hij zal gaan haperen.

MW2 zou wel moeten lukken(8600), maar hoe hoog qua kwaliteit en resolutie durf ik niet te zeggen.

Volgens deze gegevens is de 8600 beter: http://www.hwcompare.com/442/geforce-8600-gts-vs-radeon-hd-5450/
Maar die is toch al weer een aantal jaartjes oud. De 5450 is een stuk nieuwer maar valt in een lagere klasse qua prestaties.
 
Laatst bewerkt:
Geen van beide.

De 8600 is sneller maar voldoet niet aan de minimum requirements voor geheugen (en ondersteund geen directx 10+). De 5450 voldoet aan de technische eisen maar is te langzaam om de spellen te draaien.

Beide kaarten kunnen niet hoger dan alles op nagenoeg "minimum" draaien. De 8600 is de snelste als dat echt de vraag is, maar dat is geen garantie voor goede prestaties in moderne spellen.
 
Ik speel met de 8600 gts op high 2xAA en alles on maar ik wil hem op max draaien :p ultra settings enzo 4x AA , mw2
Dusjaah , misschien dat ik op ati videokaart max settings ofso kan spele?
Als ik bij nvidia kaart alles max zet dan lagt die wel beetje
 
Als je nu op de 8600 speelt en je wilt hoger spelen, dan moet je niet de 5450 kiezen.
Je zult dan moeten kijken naar een andere videokaart. Maar dan moet je ook gelijk kijken naar een andere CPU aangezien die het anders vertraagd. En voor deze 2 aanpassingen zul je waarschijnlijk ook een andere voeding nodig hebben.
 
Ik maak geen grapje maar zelfs een 550 ti is niet genoeg voor ultra. Bij een GT 580 of 590 zit je pas bij ultra op 35fps. En die zijn in Nederland bijna onbetaalbaar.
Ik heb een gt 555m 2GB en dan spele ik hem op 28 fps op medium. Op ultra 12 fps. Over BF3 heb ik het dan.
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel relativeren naar schermgrootte. Als je MW2 op high kan draaien met een 8600 is dat niet op 1900x1200. Simpelweg omdat dat niet in het geheugen van de kaart past.

Overigens werkt BF3 goed met crossfire/SLI. Voor 300 euro draai je op ultra 1900x1200 op ongeveer 38 FPS. Ik draai zelden op ultra. De glow op het gras e.d. is erg mooi maar ook erg afleidend. Geef mij maar gewoon "mat" met wat donkerdere kleuren.
 
1000 euro voor een GTX550 TI en een I7...
das geen high end game computer, ja de processor is erg sterk maar daar hebben games vrijwel niks aan
wil je kunnen gamen dan heb je een goede videokaart nodig de GTX550 TI is niks anders dan een instap game kaart
Battlefield 3 op ultra kun je met die kaart dus vergeten

je kan BF3 al met een HD7870 2GB of GTX670 2GB videokaart op ultra spelen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan