welke videokaart is geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nakedgnome123

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
hallo

ik heb een asus k8v - mx/s als moederbord en zou nou graag willen weten welke videokaarten er nou geschikt voor zijn.

de reden dat ik een videokaart er in wil is voor een game genaamd World of Warcraft,
ik speel het nu ook met een onboard videokaart en haal er maar 10 fps uit als ik geluk heb 20.

ik hoor het graag alvast bedankt. :thumb:

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zal in ieder geval naar een agp kaart moeten kijken want je moederbord ondersteund alleen agp.
Maar wat is de rest van je hardware geheugen processor en ok belangrijk je voeding hoeveel watt.

Modag

Laatst bewerkt:
ok hier dan de speccs:D

AMD athlon(tm) 64 processor 3000+
kloksnelheid: 2.00 GHz, 960MB
voeding: 300 W

binnenkort stap ik over op 2GB RAM geheugen.
ik hoop dat dit genoeg informatie is.

bedankt,

Hoi,

Ja hoor is genoeg als je budget het toelaat zou je deze kunnen overwegen en anders er is ook 3650 versie.

Modag

oke deze lijkt wel goed maar er staat als info bij: GDDR3 Geheugen bedoelen ze dat dat op de kaart zit of dat dat nodig is in mijn computer want ik heb namelijk 2G RAM DDR2 geloof ik?

en ik heb zelf even gezocht maar ik weet niet of dat kan ik had in gedachten de nvidia geforce 6200 agp ? is dat wat of...?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat is het geheugen van je videokaart heeft weinig met je werkgeheugen te maken en ja de 6200 is ook een optie.

Modag

Hoi,

Ik ben bang dat een 3850 niet gaat draaien op die 300watts voeding.(zelf ook een 3850agp)
Ook ik heb me voeding moeten aanpassen.
Een 3650 zou dan een betere optie zijn.

De 6200 zou ik niet aanschaffen,Is een kaart van een al heel oudere generatie.en wil je in die generatie blijven dan eeerder naar een 6800/7800 serie

ok dan ga ik voor de 3650 maar is het zeker dat die wel kan want het zou jammer zijn en geldverspilling als ik hem aanschaf en dat het uiteindelijk niet kan?

Zou je een even naar je voeding willen kijken?
Evt een foto maken van de stikker die daarop zit.
Ben even benieuwd naar merk en amp op de 12 voltlijn

ik heb hier een foto van de stikker op de voeding.
ik weet niet of het duidelijk genoeg is :confused:
maar dit is de beste foto die ik kon krijgen.

ik hoop dat hij goed genoeg is en ik hoor het graag :thumb:

Bijlagen

• P1010732.jpg
    P1010732.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 59
alles wat ik graag erin wou hebben was zo duur dat ik voor een klein beetje meer geld een veel betere nieuwe computer kon bouwen dus heb ik dat naturrlijk gedaan :D

hier voor de mensen die geintreseerd zijn de specs:

processor: AMD athlon(tm) 64 x2 dual core processor 4400+ 2.30 GHz
geheugen: 2047 mb (mischien ooit nog eens uitbreiden naar 4 :thumb: )
32 bits besturingssysteem

en natuurlijk de videokaart: ATI HD 4650 ;)

voor wow heb je heus geen goede videokaart nodig...

ik speelde het perfect met een 8400 gs, en dat is niet meteen een goede videokaart...mijn broer gebruikt een videokaart van 5 jaar oud, en ook hij kan wow spelen

alles wat ik graag erin wou hebben was zo duur dat ik voor een klein beetje meer geld een veel betere nieuwe computer kon bouwen dus heb ik dat naturrlijk gedaan :D

hier voor de mensen die geintreseerd zijn de specs:

processor: AMD athlon(tm) 64 x2 dual core processor 4400+ 2.30 GHz
geheugen: 2047 mb (mischien ooit nog eens uitbreiden naar 4 :thumb: )
32 bits besturingssysteem

en natuurlijk de videokaart: ATI HD 4650 ;)

hoe toevallig. ik heb exact hetzelfde systeem samengesteld. maar koop er denk toch nog 2gb extra bij, ook al heb ik winxp 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan