Welke videokaart is het beste geschikt voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostyo

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
hallo,

welke videokaart is het beste geschikt voor mij?
ik had de vraag al eerder gesteld maar weet nu wat meer over mijn computer, ik hoop dat jullie met die extra gegevens mij verder kunnen helpen aan een videokaart.
een paar pc gegevens:

de computer is een Acer Aspire met de naam: T160-NB7e
met AMD Athlon 64 3500+
en 320 GB SATA
1 GB DDR
ik heb een 300W voeding
mijn videokaart is een ATI X1300 512mb
mijn videokaarten slot is een PCI-E
mijn computer draait op windows XP home editie

ik heb een budget van maximaal 300 euro, en ik wil graag hoge resolutie gaan gamen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een geschikte videokaart

groeten joostyo

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wordt in ieder geval een videokaart EN een andere voeding, anders gaat het niet werken!

jaja

daar was ik al een beetje vanuit gegaan
voor een voeding is een apart budget, dus als jullie een advies hebben over een voeding hoor ik het graag

De 8800GTS 640MB schijnt wel een goed model te zijn, wil je echter meer dan kun je kijken bij de 8800GTX series maar de kans bestaat dat die boven je budget uitkomen.

Daarnaast is een voeding van meer dan 450W aan te raden wanneer je voor een (ultra)high-end kaart gaat.

Je zult ook moeten kijken of je de videokaart kunt plaatsen, de kans is aardig groot dat je de poort die onder het PCI-E slot zit niet meer kunt gebruiken omdat de videokaart die in gebruik neemt.

640mb is wel veel hoor maar in iedergeval bedankt voor de tip hij valt ook mooi binnen het budget.
het slot wat onder dr pci-e zit heb ik waarschijnlijk nooit nodig want dat is een agp(denk ik) en ik zou niet weten wat ik daarin zou moeten doen.

Dat zal vast een PCI-E x1 zijn...

Je bent voor je videokaart aan de achterkant van je behuizing 2 sleuven kwijt. 1 voor de aansluitingen en 1 voor het rooster van de koeler.

zoveel verstand heb ik er egt niet van maar een pci-e1x is toch een korte bij mij zitten er drie de zelfde maar langere slots onder
en als ik nou dezelfde voeding wil houden wat voor kaarten komen er dan in aanmerking?

als je wel de voeding wilt behouden moet je terugvallen op de wat oudere generatie videokaarten.

en dat lijkt me zonde.

voor paar tientjes heb je een voeding die voldoet

vooral omdat je goed wilt gamen

okey en hoeveel wattage raden jullie aan?
en welke videokaarten zijn goed maar zijn iets kleiner en iets minder snel, want zoveel game ik nou ook weer niet en de rest van mijn pc is ook niet super snel en goed

ik zou zeker met een high-end kaart boven de 500 watt gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil wel goed gamen maar in hoe verre....
ik neem ook genoegen met een mid-range kaart ofzo, ik heb geen zin om alles om te gooien daar heb ik hele slechte ervaringen mee
maar welke kaart is geschikt als ik alles houd zoals het is???

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan