Welke videokaart is sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens90

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Ik ben de volgende 2 videokaarten tegen gekomen, en ik vroeg me af of er 1 sneller is dan de ander omdat de prijzen gelijk liggen.

De PowerColor HD7850 PCS+
Klik
De Sapphire RADEON HD7850 OC
Klik
En kunnen ze draaien met een 600watt voeding?

Ze zouden ongeveer even snel moeten zijn, maar de Powercolor toch net iets sneller. En of je voeding 'm trekt, dat hangt af van de rest van je systeem, maar waarschijnlijk wel.

Prestaties zullen ongeveer gelijk zijn, de Powercolor heeft een iets hogere kloksnelheid, maar daarentegen heeft de Sapphire weer iets sneller geclockt geheugen. Als ik jou was zou ik eerder reviews gaan bekijken die ook de koeler op beide kaarten bespreken en dan goed kijken naar de temperaturen + lawaai. Dat zou voor mij belangrijker zijn dan het marginale verschil tussen deze 2 kaarten.

Oke, bedankt voor jullie antwoorden!
Ik kom er nu wel uit.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu weer deze 2kaarten tegen gekomen,
ik weet dat de standaard gtx 560 ti minder snel is dan een hd 7850,
maar is dat ook zo met deze versie's?
Gtx 560ti 2gb
klik
Hd 7850
klik

Oke, bedankt!
En kan een gtx 570 bf3 op ultra draaien?

Laatst bewerkt:
de GTX570 kon dat net alleen rond de 40/30 fps dat is niet echt soepel, ik denk dat het zelfde zo zal zijn met een HD7850
wil je hem echt soepel op ultra hebben dan heb je toch iets meer van een HD7950 of GTX670 nodig

ik raad je echter aan om nog een paar weekjes te wachten want Nvidia komt binnen kort met de GTX660 en GTX660 TI uit en die schijnt net zo krachtig te zijn als een GTX670 maar voor een lagere prijs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan