Welke videokaart kan ik het beste kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bb0yk0k

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
hey,

ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen maar ik heb geen flauw idee wat ik nou het beste kan halen. hoop dat iemand hulp kan bieden.

dit is een complete "specs" tabel zodat het wat overzichterlijker is:

http://www.ciao-shopping.nl/Packard_Bell_iStart_9100_AIO_Pentium_D_820_2_8_GHz_19_TFT__981695

hij is helemaal standaard en er is verder nix mee gedaan.
ik wil er zo'n 150-200 euro aan uitgeven, en desnoods ook nog wel een normaal bedrag voor een nieuwe voeding mocht het heel veel verschil maken.

Je systeem heeft een onboard chip en daarnaast een pci-e 16 slot vrij. Ik zou bijna willen zeggen, met élke pci-e kaart kom je van de hel in de hemel.......................

ik wil games zoals bioshock en call of duty 4, ( de al iets oudere games ) wel vloeiend kunnen spelen. maar ik ben ook wel nieuwschierig wat ik eruit kan pompem voor die 150-200 euro dus ik zoek eigenlijk wel het beste voor die prijs.

en bedankt voor de snelle reacties al

Maakt niet uit, zoek er eentje in die prijsklasse, ze zijn alle goed.

maar ik was wel nieuwschierig welke de beste was :P, ik heb goede dingen gehoord over de ati radeon hd 4850, die kost 150 euro, is dat een goede deal? en heb ik dan een nieuwe voeding nodig, en werkt het een beetje op mijn pc?

ty

HD4670 is een goede optie voor jou.
Beter zal niet echt nodig zijn met jouw processor.

Ik had eerst een ingebouwde videokaart dus al mijn spellen liepen heel traag.

Nou heb ik een Asus 512 MB DDR2 PCI videokaart voor 50 euro gehaald bij mediamarkt.

Ik speelde toen ik mijn oude videokaart had ook CoD4 en liep heeeel traag. nadat ik die andere erin heb gedaan looptie gewoon heel lekker zonder te lagge enzo, zelfde bij andere spellen zoals bij Need For Speed Prostreet, CS:S en DOD:S :) lopen ook gewoon allemaal lekker.

Dus je hoeft echt niet een hele dure videokaart te halen..Tuurlijk is het wel beter maar toch is het jouw keus :) haal op z'n minst een 512 MB videokaart.. (maar dat is wel logisch). En bij mediamarkt mag je het binnen 2 weken terugbrengen ;) dus als je slim doet haal je 1tje :P verzamel wat geld bij elkaar breng het terug, geld terug haal je een betere als het je niet bevalt toch ?

En natuurlijk mooi beeld.

Laatst bewerkt:
maar stel nou ik koop deze:

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

dan heb ik een kaart die mijn pc wel kan hebben, en als ik een nieuwe pc koop zal deze het daarin ook goed doen toch?

maar hoe weet ik of ik een nieuwe voeding ervoor nodig heb?

ciao

Nou die Videokaart die je wilt halen is PCI dus gaat in een PCI slot..
Dus moet je een pc halen met een PCI slot :) want het kan ook zijn dat de nieuwe pc een ander soort slot heeft en dan ken je videokaart er niet in :)

Dus heeft je nieuwe pc ook een pci slot dan gaat je videokaart er prima in..

Laatst bewerkt:
maar is er iemand die mij kan vertellen of mij voeding voldoet?
Dan zal je toch eerst moeten vertellen wat voor voeding erin zit. Dat kunnen wij vanachter onze monitor niet zien.................

Nou die Videokaart die je wilt halen is PCI dus gaat in een PCI slot..
Dus moet je een pc halen met een PCI slot :) want het kan ook zijn dat de nieuwe pc een ander soort slot heeft en dan ken je videokaart er niet in :)

Dus heeft je nieuwe pc ook een pci slot dan gaat je videokaart er prima in..
Denk je nu écht dat er nog pc's met PCI of AGP videoslots (zonder pci-e) worden verkocht?

Laatst bewerkt:
Om dezelfde reden dat er geen pc's meer worden verkocht met een enkelvoudige Intel 900 Mhz processor.

maakt het btw uit dat die pci-e bus 1.0 is en geen 2.0?

de voeding zoek ik strax ff uit,

en thx alvast

Even voor mijn nieuwsgierigheid:
waar ben je de afgelopen paar jaar geweest? PCI-e is er al weer een poosje!

Eerst hadden we videokaarten op basis van PCI
Toen kregen we videokaarten voor de AGP (x2 x4 x8) sloten en
sinds een jaar of wat hebben we pci-e.

maakt het btw uit dat die pci-e bus 1.0 is en geen 2.0?
Nee, tenzij je een kaart vindt waar expliciet op staat dat íe alleen geschikt is voor pci-e bus 2.0 -als ze al bestaan-.

Laatst bewerkt:
uhm ik zei OKE dus wil hier niet op in gaan. en dit is niet de moment omdat af te vragen stuur gwn een pm :D

als die vraag aan mij gericht was:

ik heb deze pc al jaartje of anderhalf en ik koop niet zo snel een nieuwe pc

kheb pci-e x16 1.0*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan