Welke videokaart kan ik het beste kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

conEx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Ik zag hier meerdere vragen over welke videokaart nou het beste is om de nieuwste spellen mee te spelen denk aan Call of Duty Black Ops en misschien andere spellen in de toekomst.Zou iemand mij kunnne vertellen welke videokaart en/of voeding ik nodig zou hebben in mijn systeem ? Ik haal nu ong 30 FPS op de multiplayer van black ops het speelt wel maar is lelijk ik zou dit graag wat omhoog krikken !

Systeem :

Model : Packard Bell Imedia x5570NL

processor : Quad core Q8200 2.3 GHZ
Geheugen : 4GB RAM
Besturingssysteem : 32-bits
Voeding : 250 watt van packard bell standaard ( is al x vernieuwd omdat me pc niet meer aanging)

Zou ik bijvoorbeeld aan een nvidia gt9800 genoeg hebben of zou ik meer moeten vervangen ? ik hoor het graag

Mvg, conEx

Je hebt voor een videokaart als de GT 9800 minimaal 400 watt van een A-merk nodig.
PB valt wel te upgraden qua videokaart en voeding, heb ik ook gedaan.

Heb je trouwens een hoog budget?
Aan het feit dat je een Quad-Core hebt denk ik dat je ook wel een PCI-e slot hebt voor je videokaart.

Ik adviseer echter deze videokaart: http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000
En deze voeding: http://www.alternate.nl/html/produc...035/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

Wat is een PCI-e slot ? Ik ben echt heel slecht met dat soort dingen. Mijn budget is nie echt vast als k met die voeding + videokaart voor zon 130/140 euro black ops makkelijk kan spelen en misschien het vervolg van call of duty ook dan is dat voldoende maar als ik voor 40/50euro echt veel betere prestaties kan krijgen dan is dat ook geen probleem.

Ik heb trouwens een gt 120 op dit moment en ik wil ongeveer 150 euro betalen voor een kaart als dit de moeite waard is

9800gt is erg duur voor wat hij kan dat kan dus beter

een PCI-express slot is waar de videokaart in komt te zitten
je hebt verschillende sloten PCI AGP en PCI-e
PCI-e is de nieuwste van het rijtje en de kans is groot dat je deze hebt

hier kan je de verschillen zien klik

verder is je voeding te zwak voor een nieuwe videokaart en zul je deze ook moeten upgraden

het setje van stormbreaker is wat dat betreft een goede optie

Ok daar heb ik wat aan zal ik vanavond mijn kast eens open maken en kijken wat ik heb. Dan nog 1vraag als ik nou 1 versie beter neem de HD5750 zou ik daar dan veel mee opschieten? zo veel duurder is ie niet namelijk? en die voeding moet ik inderdaad vervangen maar vraag me gwn af als mocht ik 1 versie beter halen in combinatie met die voeding of me dat veel meer oplevert?

Welkom op Helpmij.nl

Ik zie een paar postings terug dat je 150 euro voor een kaart zou willen geven.Is dat incl voeding?
Zo nee, dan zou ik als jou was een gtx460 zetten en een nieuwe voeding.Zit je wel op om en nabij de 200 euries.
Vandaar mijn vraag....

Dat was exclusief voeding is die gtx zoveel beter dan ik vind 200 euro geen probleem als het er aanzienlijk beter op word namelijk

Ok dus een gtx460 en die voedibg geven me pc tog wel. Ovdrduidelijk betere prestaties ook tegenover mijn gt120? En nog 1 vraag heeft de grote van je beeld scherm er veel mee te maken?

Tenopzichte van je 120 ga je zeker stappen vooruit.Qua prestaties van je toetsenbord mag ook wel een stap vooruit gemaakt worden.:d:d

Voor grote schermen wordt een kaart geadviseerd met meer mb.
Een 460gtx is verkrijgbaar in een 768 en een 1gb versie....voldoende...

Haha op een telefoon is t soms lastiger ok daar was k naar opzoek deze informatie zal de kaart zo eens opzoeken

Waarom pak je niet een 768mb versie?
die zit om en nabij de 145 euro.

Is voldoende voor dat scherm.

Ok top zal ik doen zo eens mijn kast openen en kijken of ik wel PCI-e ingang heb en dan ga ik t maar bestellen ok zojuist mijn kast geopend hij lijkt op op de PCI-e erg lang en wit al word ik er niet veel wijzer van als ik een foto post kan iemand het mij dan zeker zeggen ?

Laatst bewerkt:
Daar had ik gister al naar gekeken.
Enne.... ik kwam op 99% ja uit.Doe jij ff voor de zekerheid die ene procent.:D

Teveel moeite om hem er daarvoor eruit te halen als k het zo is bekijk ik ga er wel van uit dat jullie het wel goed hebben ook uit ervaring. Ik ga dit setje maar eens bestellen denk ik dan maar zien wat het doet. Ik heb trouwens wel een andere GTX40 uitgekozen die van EVGA dit is verder tog geen verschil behalve dan het merk tog ?

400px-AGP_PCI_PCIE_PCIEx1_Bus.jpg

een vergelijk qua slots.

Wat betreft je videokaart kan je hier nog even kijken voor prijs,kloksnelheid etc.

klik

Laatst bewerkt:
Ok bedankt ik heb ze ook alle 4 :thumb: maar nog steeds twijfel kan k niet beter 20 euro meer besteden aan die GTX460 van gigayte ? voor tog iets betere prestaties voor weinig geld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan