Welke videokaart op 380 W Coolermaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinscoot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo allemaal,

Het idee was om mijn voeding te vervangen voor een sterker exemplaar. Dat zie ik toch niet helemaal zitten. Daarom wil ik nu gewoon de beste videokaart die mijn 380W voeding aan kan. Het type voeding is Coolermaster Xtreme Power 380 W. Hier wat gegevens.

AC INPU T 115V / 23 0V 8A / 5A 50 /60Hz

DC OUTPU T +3. 3V +5V +12 V1 +12 V2 -12V +5Vs b
22A 21A 10A 15A 0.8A 2.0A
MAX. POWER 13 0W 30 0W 9.6W 10W

PC SPecs

Moederbord: Gigabyte GA-EP35-DS3
Geheugen: 3 x DDR2 1 GB
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 met Zalmann Cooler
PSU: Coolermaster Extreme Power 380 Watt
HD: 1 x 320 GB 7200RPM
Case: Coolermaster Mystique 631
GPU Nu: PowerColor HD 3870 Passive Cooled

Ik hoop dat jullie me nogmaals kunnen helpen!

Laatst bewerkt:
Hoi...

Als je dan een keuze maakt voor een andere kaart dan ga en kan je er niet echt op vooruitgaan.Een betere kaart heeft nou eenmaal ook een betere voeding nodig.
Dat is in je andere topic ook uitgelegd.een mogelijkheid zou dan wellicht ewen 5770 kunnen zijn maar zal krapjes worden.

Ik weet het inderdaad, maar zie het niet echt zitten om de voeding te verwisselen, kan er namelijk niet makkelijk bij zit klem achter een soort steunbalk. Als een 5770 te veel stroom trekt kan in altijd dan nog een andere voeding nemen. Een 5770 is dat veel beter als een 3870?

2 Watt meer verbruik moet wel te doen zijn denk ik zo, of niet? Benchmarks zijn verder wel goed!

mm, een 4550 is niet echt een goed alternatief voor een 3870. Op de 3870 kan ik gewoon de nieuwe games op medium goed draaien, denk dat dat met een 4550 niet echt gaat.

5770 moet hij kunnen trekken.

m'n zwager heeft ook een 5770 op een 400W C-merk voeding. (Gelijkwaardig systeem)
380W A-merk moet dan niets uitmaken

Dan gaan we dat denk ik proberen, 6770 maakt niet veel verschil volgens mij?

Ja de HD5770 en HD6770 verbruiken evenveel stroom. Maar toch betwijfel ik of hij het trekt.

Meestal hoor je het aan je voeding als hij " overbelast " wordt
Fan gaat harder draaien en maakt vrij veel lawaai.

Een A-merk houd het meestal hierbij. natuurlijk komt er een moment dat de voeding het loodje legt. Maar Je CPU + GPU zijn nooit / zeer zelden full load tegelijkertijd.

In het ergste geval zou je bij volle belasting een kortsluiting kunnen krijgen, maar meer hardware mee verloren gaat ipv alleen je voeding.
Maar dit is een worst-case scenario.

Probeer het, gaat je voeding lawaai maken, dan moet je aan een nieuwe / zwaardere denken. Blijf je er verder op draaien zijn de risico's voor je zelf.

Dit is meestal ook de gedachte achter de recommended Power supply van graka's
Deze zijn veelste ruim gepakt.

Zie hier geluid / verbruik van een compleet i7 920 systeem incl. 5770
http://tweakers.net/reviews/1413/12...-voor-de-massa-energieverbruik-en-geluid.html

mm, dat moet ik ook niet hebben. Het is niet zo dat ik geld wil besparen ofzo, maar ik ben gewoon bamg dat ik iets verkeerd doe met de voeding vervangen, deze zit in mijn kast namelijk klem achter een steunbalk. Hier heb ik ook al een topic over in het voeding / behuizing gedeelte. Als iemand met zou kunnen helpen of tips geeft over het vervangen van de voeding, weet ik zeker dat ik safe zit en bestel ik gewoon een 500 w voeding en 6790/ 6850 ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan