Welke videokaart past goed bij mijn sysyeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen want mijn videokaart die ik nu heb (Nvidea 9600 GS) kan de nieuwste games amper aan zoals nu speel ik APB (All Points Bulletin) ik speel daarmee op de laagste resolutie en nog steeds heb ik last van lagg. Ik weet dat mijn videokaart het zwakste punt is bij mijn systeem want daarmee scoort die het laagst. Dus mijn vraag is welke videokaart goed past bij mijn systeem. De prijs maakt me niet zoveel uit als het maar niet veel meer word als 100,- euro.

Ik heb er een bijlage van DxDiag bij gedaan, en van CPU-Z.

Bijlagen

• DxDiag.txt
    DxDiag.txt
    33,5 KB · Weergaven: 10
  • CPU-Z.png
    CPU-Z.png
    79,6 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Met een budget van 100 euro zou ik nog maar eventjes door sparen dan maar :)

Anders kom je nog in de lagere segment videokaarten, waardoor je alsnog de nieuwste games op een laag beeld/scherm niveau zal moeten gaan spelen, en dat is iets wat je niet wilt begrijp ik uit je verhaal ;)

Suc6! :thumb:

Oke kun je voor 150,- euro wel een goede krijgen dan?

Het ligt er ook aan wat voor voeding je in je pc hebt.
Voor 130 150,- heb je hele leuke kaartjes, maar je voeding moet het dus wel kunnen trekken.

Weet je wat voor voeding je hebt? Merk/type en vermogen.
Als het goed is zit er gewoon een sticker op de zijkant van je voeding.

Maar met deze prijsklassen is ATI de koploper, nividia loopt in deze prijs achter de feiten aan

Er zijn 2 interessante opties

De 5750 is een leuk kaartje voor niet al te veel geld en nog vrij zuining.
MAX 86W (meestal valt dit lager uit. Deze presteert ongeveer get zelfde als de oudere 4850 en de nvidia 9800GTX
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

De 5770 142,- beste performance van deze 3 (vergelijkbaar met een GTX260) en verbruikt max 108W
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Maar eerst je voeding na kijken en doorgeven. Het zou zonde zijn als je iets aanschaft en het gaat niet draaien.

Is een HP PC, dus zo goed als zeker dat ook een nieuwe voeding nodig is

Ik zou best wel een nieuwe voeding willen kopen, maar ik weet nog niet echt als ik dat allemaal in mijn computer kan plaatsen want ik verplaats anders nooit hardware in mijn computer.
En weet misschien iemand waar ik kan zien welke voeding ik heb?

Laatst bewerkt:
Sorry dat heb ik niet gelezen ik ga nu wel even kijken
update: Ik heb net even gekeken maar ik kan het zo niet vinden ik ga er wel even een foto van maken en dan post ik hem hier wel

Laatst bewerkt:
Oke hier is de foto
update heb nog een foto gemaakt van de sticker want daar staat wel wat op met volt maar ik snap er zelf niet veel van

Bijlagen

• PC.jpg
    PC.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 23
  • Sticker.jpg
    Sticker.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Een 300W voeding met max 265W op het 12V lijntje
Het zou krap worden, maar ik denk wel dat de 5750 er gewoon op kan draaien.
Kaart volbelast = 86W de CPU Q8200 = 90W + de overige meuk :)

Alleen heeft je voeding (waarschijnlijk) geen pci-e stekker, maar dit kun je oplossen door een molex - pci-e connectortje

De 5770 wordt een ander verhaal, hiervoor moet je iets zwaarder gaan denken.

maar ik zat er toch an te denken om een 5770 te nemen want ik wil eigenlijk wel een tijdje door kunnen met mijn nieuwe videokaart of zou dat ook wel kunnen met de 5750?

Met de 5770 kun je wel langer door als de 5770.
De 5770 is toch een tik sneller als de 5750.

Maar met een 5770 heb je ook een andere voeding nodig.
5770 kost ongeveer 140 / 150 euro. Voeding van 500W aan te raden 50-60 euro.
Dan zit je al weer ver boven de 150,-

dat maakt me niet zo heel veel uit maar het enigste waar ik bang voor ben dat ik geen idee heb ik een voeding moet vervangen

Zo moeilijk is dat niet hoor.

PC helemaal los koppelen
Kijken waar al de kabel op aangesloten zitten.
Kabel los halen.
Voeding los draaien (4 schroeven)
Nieuwe voeding erin, al de kabels aan sluiten en klaar.

Gewoon alles op je gemak doen en dan stelt het niets voor.

Ik ben er nu wel uit ik ga de 5770 kopen en de voeding die je had gepost bedankt voor de hulp :)
En ik zal ik nog kijken als het me lukt om alles in mijn systeem te plaatsen :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan