bananendaantje
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2008
Ik ben van plan om het volgende te gaan aanschaffen:
- Moederbord: ASUS P5Q-Pro (snel en goed overklokken)
- Core 2 Duo E8500 (snel en goed overklokken)
- Geheugen: OCZ2RPR10662GK 2GB (snel en goed overklokken)
- Harde Schijf: Seagate Barracuda ST3250410AS (snel en stil)
- Videokaart: ????????????
Zoals je ziet is dat mijn probleem - ik weet bij god niet welke - maar wel het bedrag +- 100 euro
Prijs/prestatie is voor mij altijd het aller-belangrijkste.
Al zeker als ik weet dat de kaart nog zakken gaat, dan verrek ik om te kopen.
Wie gaat veel geld betalen wat 3 maanden later met 25% zakt.
Trouwens ik ben geen serieuze gamer die spellen als crysis draaid !!!
PUNT 1:
Ik moet het volgende in acht nemen: 2x HP w2228h 22inch schermen 90 graden gekanteld (pivot funktie) en voorts tegen elkaar geschoven.
Dus de 2 schermen staan hoogkant, dat wil zeggen dat ik ook mijn 2 bureaubladen 90 graden moet kantelen.
Nou heb ik begrepen dat zoiets niet standaard in windows zit, maar die optie moet bij de mogelijkheden van de bijgeleverde software zitten.
Klopt dat? En welke kaarten(met software) kunnen dat?
PUNT 2:
Omdat ik 2 rechtop staande schermen wil van 22inch (in plaats van 1x 24inch), betekend dus ook dat ik zeker 2 x 256 mb nodig heb voor beeldopbouw.
Hiervoor lijkt mij een kaart van 512 mb wel goed, of zijn 2 van 256 mb beter?
(Ik weet ook dat de GPU en het geheugen dat aan moeten kunnen en gaat mijn aandacht naar HD3870 uit)
Wat zijn de voor en nadelen? (met in acht neming van het besturings-systeem)
PUNT 3:
Ik heb ook geen zin in een kaart waar de fentilator altijd standaard knalhard staat te draaien. Mensen spreken soms over herrie en stofzuigers
Het liefst een stille waarvan de draaisnelheid automatisch word aangepast naarmate hij warmer word, maar die ook niet teveel herrie maakt als die voluit gaat.
PUNT 4:
Ik heb de volgende kaarten op het oog vanwege prijs/prestatie
1 - Sapphire HD3870 light retail 512MB
2 - Sapphire HD3870 1GB (ik denk dat 1GB teveel is voor 3D rendering - alleen voor aplicatie's en films afspelen)
3 - XFX 8800GT XXX Alpha Dog Edition 512MB
4 - XFX 9600GT XXX Alpha Dog Edition 740M 512MB
Er zullen er nog wel veel meer zijn, maar heb nou na twee weken koppijn gekregen ervan.
Maar toch wil ik een gamers-kaart aanschaffen vanwege de prestatie's, dan is ook de toekomst zeker.
effe kort nu:
A - Stille kaart met goede variabele koeling.
B - d.m.v. sneltoets het bureaublad 90 graden kantelen.
C - Grootte van geheugen van Videokaart.
D - 1 of 2 kaarten (geen crosfire/sli)
E - Prijs +- 100 euro midden-klasse.
Wie kan me wat op weg helpen, en heb jezelf ervaring?
- Moederbord: ASUS P5Q-Pro (snel en goed overklokken)
- Core 2 Duo E8500 (snel en goed overklokken)
- Geheugen: OCZ2RPR10662GK 2GB (snel en goed overklokken)
- Harde Schijf: Seagate Barracuda ST3250410AS (snel en stil)
- Videokaart: ????????????
Zoals je ziet is dat mijn probleem - ik weet bij god niet welke - maar wel het bedrag +- 100 euro
Prijs/prestatie is voor mij altijd het aller-belangrijkste.
Al zeker als ik weet dat de kaart nog zakken gaat, dan verrek ik om te kopen.
Wie gaat veel geld betalen wat 3 maanden later met 25% zakt.
Trouwens ik ben geen serieuze gamer die spellen als crysis draaid !!!
PUNT 1:
Ik moet het volgende in acht nemen: 2x HP w2228h 22inch schermen 90 graden gekanteld (pivot funktie) en voorts tegen elkaar geschoven.
Dus de 2 schermen staan hoogkant, dat wil zeggen dat ik ook mijn 2 bureaubladen 90 graden moet kantelen.
Nou heb ik begrepen dat zoiets niet standaard in windows zit, maar die optie moet bij de mogelijkheden van de bijgeleverde software zitten.
Klopt dat? En welke kaarten(met software) kunnen dat?
PUNT 2:
Omdat ik 2 rechtop staande schermen wil van 22inch (in plaats van 1x 24inch), betekend dus ook dat ik zeker 2 x 256 mb nodig heb voor beeldopbouw.
Hiervoor lijkt mij een kaart van 512 mb wel goed, of zijn 2 van 256 mb beter?
(Ik weet ook dat de GPU en het geheugen dat aan moeten kunnen en gaat mijn aandacht naar HD3870 uit)
Wat zijn de voor en nadelen? (met in acht neming van het besturings-systeem)
PUNT 3:
Ik heb ook geen zin in een kaart waar de fentilator altijd standaard knalhard staat te draaien. Mensen spreken soms over herrie en stofzuigers
Het liefst een stille waarvan de draaisnelheid automatisch word aangepast naarmate hij warmer word, maar die ook niet teveel herrie maakt als die voluit gaat.
PUNT 4:
Ik heb de volgende kaarten op het oog vanwege prijs/prestatie
1 - Sapphire HD3870 light retail 512MB
2 - Sapphire HD3870 1GB (ik denk dat 1GB teveel is voor 3D rendering - alleen voor aplicatie's en films afspelen)
3 - XFX 8800GT XXX Alpha Dog Edition 512MB
4 - XFX 9600GT XXX Alpha Dog Edition 740M 512MB
Er zullen er nog wel veel meer zijn, maar heb nou na twee weken koppijn gekregen ervan.
Maar toch wil ik een gamers-kaart aanschaffen vanwege de prestatie's, dan is ook de toekomst zeker.
effe kort nu:
A - Stille kaart met goede variabele koeling.
B - d.m.v. sneltoets het bureaublad 90 graden kantelen.
C - Grootte van geheugen van Videokaart.
D - 1 of 2 kaarten (geen crosfire/sli)
E - Prijs +- 100 euro midden-klasse.
Wie kan me wat op weg helpen, en heb jezelf ervaring?