Welke videokaart voor Acer Aspire T180?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EDDR1988

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn Acer Aspire T180-IB7Z.

Nu gebruik ik namelijk de onboard videokaart. Deze snoept wat werkgeheugen op en heeft geen DVI / HDMI. De computer die ik heb is niet meer de nieuwste maar werkt prima voor wat ik met de pc wil doen: internetten, tekst verwerken en oude spelen zoals Far Cry en Max Payne 2. Bij Far Cry loop ik tegen het feit dat de videokaart niet optimaal is, daarnaast heb ik wel een nieuw scherm waar ik meer uit kan halen met HDMI / DVI.

Ik ben dus opzoek naar een leuk videokaartje ( PCI-e) die in mijn huidige PC goed werkt maar voor een toekomstige nieuwe pc ook geen slechte is.
Welke raden jullie mij aan?

(ik zou ook uit kunnen breiden naar een AMD athlon dual core processor en videokaart, maar dan ook nieuwe voeding waarschijnlijk?)

Hieronder alle relevante specs van mijn computer:

Acer Aspire T180-IB7Z

CPU Specifications
Manufacturer AMD
Type Sempron (Windsor)
Speed rating 3400+ (1.8 GHz)
Front Bus Speed HyperTransport (800 MHz)
Cache 256 kB
Socket Socket AM2
Model SDA3400IAA3CW
Core Stepping F2

2 GB DDR2 PC2 6400 CL4 Kingston HyperX werkgeheugen

250GB hardeschijfruimte sata

500GB hardeschijfruimte IDE

Windows XP sp3

Nvidea Geforce 6100 nForce405 512MB

250watt voeding

Moederbord: foxconn MCP61SM-AM

PCI express slot beschikbaar

Groet,

Edwin

Laatst bewerkt:
Jouw PC heeft een PCI-E 16 aansluiting dus gaat het passen. Voedingsproblemen verwacht ik ook niet.

Alleen...

Met een 8400GS kun je echt de games die je zegt niet redelijk spelen hoor...

Far Cry:
Minimale systeemeisen: CPU: Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ of beter RAM: 1 GB Videokaart: NVidia 6800 or ATI X1650 of beter
Shader Model 3 vereist

256 Mb grafisch geheugen

Medialezer: DVD-ROM Harde schijf: ~12 Gig.

Aanbevolen systeemeisen: CPU: Intel Core 2 Duo Family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom of beter RAM: 2 GB Videokaart: NVidia 8600 GTS of beter, ATI X1900 of beter
512 Mb grafisch geheugen

Audio: 5.1 geluidskaart aanbevolen Ondersteunde videokaarten:
NVidia 6800, NVidia 7000 serie, 8000 serie, 9000 serie,

@Mrmusic : voor de het meest optimale zou een 8600 voldoende zijn. Jij verwacht dat hij met de door hem mogelijk aan te schaffen kaart het spel niet op een redelijk niveau kan draaien?

Dan zou EDDR1988 naar een iets duurder kaartje moeten, deze bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
De 8400GS is indertijd op de markt gebracht als goedkope budget-oplossing om Windows Vista te kunnen draaien met DirectX10.
Inderdaad juist voor systemen die alleen onboard video hadden en daarmee problemen hadden.

De 8400GS is zeker geen kaartje om redelijk (zeg nog niet eens goed) mee te kunnen gamen.
This card is a good choice if you don't like integrated solutions. Its enough to give playable framerates at 1024x768, but with minimal settings. If you are not a gamer and don't work with graphics software then a Geforce 8400GS is a great choice. It is the best choice for those that want to enjoy in a new Windows Vista, without giving a lot of money for the graphic card.

Bron: http://www.fudzilla.com/content/view/1595/40/1/3/

Oké, ik ben niet zo'n gamer, maar dan kan het bijna niet anders of die 9600 moet de game soepel gaan draaien. De ellende met dit soort machines (pc van topicstarter) is dat het soms lastig is om een balans te vinden tussen een zinvolle upgrade en een niet meer zinvolle upgrade.

Oké, ik ben niet zo'n gamer, maar dan kan het bijna niet anders of die 9600 moet de game soepel gaan draaien. De ellende met dit soort machines (pc van topicstarter) is dat het soms lastig is om een balans te vinden tussen een zinvolle upgrade en een niet meer zinvolle upgrade.

Helemaal met je eens...

De 9600GT is dan een veel betere keuze, alleen blijft het probleem, dat ook de processor van TS (Sempron 1.8 GHz) niet echt zal bijdragen aan de prestaties van de pc en niet voldoet aan de systeemeisen van de genoemde spellen.

Ehh, de processor had ik dus helemaal nog niet bekeken. :o @ EDDR1988, je kan idd. beter stoppen met een upgrade v.w.b. deze game(s). Dan kom je al snel op een upgradesetje van mobo+mem+videokaart en dat gaat al gauw een honderdje of wat kosten. (eventuele noodzakelijke voeding nog daargelaten)

Ehh, de processor had ik dus helemaal nog niet bekeken. :o @ EDDR1988, je kan idd. beter stoppen met een upgrade v.w.b. deze game(s). Dan kom je al snel op een upgradesetje van mobo+mem+videokaart en dat gaat al gauw een honderdje of wat kosten. (eventuele noodzakelijke voeding nog daargelaten)

Helemaal eens!:thumb:

aha, ok.
Dan alleen wel nog even deze kanttekening. Over welke Far Cry denken jullie dat ik het heb? Het gaat over de oudste hé:

System requirements:
Windows 98 SE, ME, 2000, XP, Vista
AMD Athlon / Intel Pentium 4 1 GHz processor
256 MB RAM
DirectX 9.0c or higher
DirectX 9.0c compatible sound card,
4x DVD or 16x CD ROM
4 GB HDD free space
64 MB DirectX 9.0c compatible graphics card
Broadband 64 kbit/s upstream (512 kbit/s upstream for 8 players0

Voor nu kan ik voorlopig nog uit de voeten met mijn huidige PC. Wanneer ik nieuwere spellen wil gaan spelen koop ik een nieuwe(re) pc waar dan mijn aankomende videokaart ook weer inpast?

Laatst bewerkt:
In dát geval verandert alles weer een beetje............... :D ;)

Wat je laatste vraag betreft. Nee, als je een 8xxx of 9xxx videokaart koopt, dan kun je met een volgende PC niet de allernieuwste games spelen.

Een leuke link is deze. Voor de allernieuwste en binnenkort verschijnende games zal je uit de eerste 2 regels een videokaart moeten selecteren. Voor nú zou regel 4 t/m 7 ook nog kunnen.

Laatst bewerkt:
Houd in je achterhoofd dat wanneer je in je huidige pc een kaartje uit regel 1 of 2 gaat plaatsen, het héél goed mogelijk is dat de voeding van de machine het niet meer gaat trekken. Daarnaast is in jouw pc een kaartje uit de eerste regels 'overkill', m.a.w. zonde van het geld.

Nee, zoals je zelf al schrijft is 't geheugen van de videokaart en dat werkt onafhankelijk van het systeemgeheugen.

oke bedankt!
Ik heb voorlopig voldoende informatie om een leuke videokaart te zoeken.

Ik heb zojuist mijn bericht van 12.36 aangepast v.w.b. de 'regels' waaruit je kunt kiezen voor nú.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan