Welke videokaart voor mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

iabkker70

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Hallo Allemaal,

Ik wil een andere videokaart in mijn PCtje doen, en heb al ervaren dat de Radion 9250, 128MB te zwaar is voor mijn PCtje (Compaq Deskpro EN serie SFF). Krijg m met geen mogelijkheid geinstalleerd. Nu ben ik op zoek naar een andere kaart. Ik speel geen spelletje maar heb een S-video (TV-out) ingang nodig om mijn PC aan mijn TV te koppelen. Heb al meerdere malen het advies gekregen om toch op zoek te gaan naar een 'verouderde'kaart. Hoe weet ik wat ik moet hebben. Het moet een PCI kaart zijn. Wat is het verschil tussen nVidia, ATI, Voodoo en Matrox? Maar het iets uit welke chipset je gebruikt? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor het meedenken

Ing

Wacht even... je zoekt een PCI kaart, en dat wil je een radeon 9250 proberen? Die werken met PCI-express of AGP, dus dat is geen wonder.

Een PCI kaartje is echter niet zomaar te vinden. Wat er nog te koop is zijn meestal de professionele kaarten, en dan moet je toch rekenen op een paar honderd Euro. Ik neem aan dat dat niet echt is wat je zoekt.
Maar... ga eens op zoek bij Alternate, via DEZE link. Misschien vind je hier nog iets interessants.

En wat betreft de keuze.... nVidea of Ati, ach ja.... wil je Sony of een Philips TV? Ze zijn alebei goed, en ieder model van iedere fabrikant heeft voor- en nadelen. Het is meer een kwestie van wat je zoekt en hoeveel je eraan kwijt wilt. Bovendien... als je toch geen games, videobewerking of andere dingen wilt die zwaar grafisch geweld nodig hebben maakt het al helemaal niet veel meer uit.

Edit: Je woont in Zeist? Als je er 50 kilometer rijden voor over hebt.... zondag 13 november is er in Tiel een PC-dumpdag. Gegarandeerd dat je daar voor weinig geld wat leuks op de kop kan tikken.

Laatst bewerkt:
Iemand heeft me aangeraden om i.p.v. een videokaart, een TV-kaart erin te stoppen. Daar ik problemen heb met het uitzetten van mijn onboard videokaart. Hierdoor onstaan conflicten. Iemand vertelde me dat, aangezien ik de videokaart niet nodig heb om spelletjes te spelen, maar alleen om mijn PC aan mijn TV te verbinden (zodat ik films van mijn harde schijf, op mijn TV kan kijken) het misschien handiger om een tv-kaart te kopen. Hier zit immers ook een S-video uitgang op. Klopt dit? Kan ik een TV kaart ook voor PC-2-TV gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan