welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

oshiva

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2002
ik zie door de bomen het bos niet meer....
ben toe aan een upgrade:
draai op een AMD 2600+ met een Asus A7N8X moederbord, en ik zoek een nieuwe videokaart.
wie kan me goeie raad geven ?
ik ben geen heftige gamer, het hoeft dus niet de snelste te zijn, maar ik wil wel graag dat alles er grafies mooi uitziet.
maar belangrijkste vind ik nog de decibels, er zijn toch ook "fluisterstille"video kaarten?

De vraag welke videokaart, wordt vooral door je protemonai bepaalt wanneer je niet een heftige gamer bent.
Tav het geluid is het vrij eenvoudig, hiervoor heb je volumeregelaars.

geluid

ik bedoel het geluid van de fan (van de koeling)
sommige kaarten schijnen flink luidruchtig te zijn

Nieuwe FX5600 is wel mooi, hoewel de readons er ook wat van kunnen. Ik zou zelf voor de GF blijven kiezen vanwege de goede drivers.

Ik heb zelf een Asus V9520 FX 5200 128 MB, deze kostte 98 euro.
De kaart is redelijk snel in recente games en ik hoor de fan ervan niet.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik 4 andere koelers in mn systeem heb zitten die wel redelijk wat geluid produceren ;-)
Ik ben het met Acid007 eens dat de driverondersteuning van Nvidia prima is, hoewel ik geen ervaring heb met de drivers van ATI.
Ik zou zeggen kijk eens op www.tomshardware.com naar reviews van diverse kaarten en kijk welke het beste bij jou systeem past en aan jou eisen voldoet.

ik heb zelf een geforce fx5200 een super goede en stille kaart ik heb er een met een passive koeling (dus zonder fan).

brits

gforce fx serie schijnt problemen te geven met asus moederborden. De temperatuur wordt te hoog heb ik gelezen. Sla er tweakers.net maar op na.

Geplaatst door martin van de mortel
gforce fx serie schijnt problemen te geven met asus moederborden. De temperatuur wordt te hoog heb ik gelezen. Sla er tweakers.net maar op na.

Ikzelf heb hetzelfde moederbord als de topicstarter en heb met deze FX kaart geen problemen (wel gehad maar dat lag aan een fout die door mijzelf gemaakt was)
Maar wel handig om te weten dat FX icm met dit mobo problemen kan geven. Bedankt voor de info in ieder geval.

zoekende en gravende en lezende (dit forum),
kom ik uit bij ATI 9600 XT, voor zo'n 150 euro.
Lijkt me 't beste (toch............?)

trouwens, als die GF een passieve koeling heeft, zal-ie inderdaad snel heet worden (helaas, want ik heb een hekel aan dat gezoem)

heet worden doet hij helemaal niet mijn systeem heeft precies dezelfde temp als voordat die kaart erin zat.
en hij is erg snel in nieuwe games.

brits

Geplaatst door brits
heet worden doet hij helemaal niet mijn systeem heeft precies dezelfde temp als voordat die kaart erin zat.
en hij is erg snel in nieuwe games.

brits

Helemaal mee eens,
en als die passief gekoelde kaarten "te heet" zouden worden dan had de Fabrikant ze heus wel uit de fabrikatie gehaald.

ik snap eigenlijk niet waarom die kaarten zo duur moeten zijn.
de goedkopere presteren ook goed.

brits

Geplaatst door brits
ik snap eigenlijk niet waarom die kaarten zo duur moeten zijn.
de goedkopere presteren ook goed.

brits

Waarschijnlijk omdat deze "voorbereid" zijn op de toekomst.

Met de wat "goedkopere" kaarten kun je de huidige games ook nog wel goed spelen, maar het kan best zo zijn dat je over een jaar a 1,5 jaar al weer aan vervanging toe bent omdat de kaart de wat nieuwere spellen niet goed ondersteunt of niet of niet af wil spelen.

Geplaatst door oshiva
zoekende en gravende en lezende (dit forum),
kom ik uit bij ATI 9600 XT, voor zo'n 150 euro.
Lijkt me 't beste (toch............?)

trouwens, als die GF een passieve koeling heeft, zal-ie inderdaad snel heet worden (helaas, want ik heb een hekel aan dat gezoem)

De 9600XT is de snelste variant van de Radeon9600-series. Is een goeie keuze en ik zou er ook voor gaan. Met de drivers is nix mis mee hoor.

Geplaatst door brits
volgens mij heeft nvidia betere service dan ati.

brits

Valt mee. Ik had altijd een nVidia-kaart gehad en heb sinds een week of 2 een ATI-kaart. Service tussen beide zijn evengoed vindt ik.

volgens mij kan hij het beste een geforce fx5200 kopen.
ze zijn niet zo duur maar wel functioneel.

brits

Geplaatst door brits
volgens mij kan hij het beste een geforce fx5200 kopen.
ze zijn niet zo duur maar wel functioneel.

brits

Aan die kaarten heb je nix. €150 voor een Radeon9600XT is niet veel en je krijgt er een topkaart voor terug.

De Radeon9600 is velen malen krachtiger dan de FX5200 en heeft dus ook weinig moeite met die nieuwste games met hoge settings terwijl de FX5200 hier wel moeite mee heeft. Of je moet in het geval van de FX5200 de grafische settings in de nieuwste games omlaag schroeven.

De Radeon9600XT is echt de beste keus. Hij heeft er tenslotte ook al een krachtig systeem voor waar een FX5200 absoluut niet bij past qua performance.

het lijkt dus geforce fx5200 versus ATI 9600 pro

is er nog meer verschil, behalve die in prijs ?
En kan ik over een jaar nog mee ?

Geplaatst door oshiva
het lijkt dus geforce fx5200 versus ATI 9600 pro

is er nog meer verschil, behalve die in prijs ?
En kan ik over een jaar nog mee ?

Ik zei al hierboven het één en ander over de kaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan