Welke videokaart???

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
ik heb even een vraagje, ik ben aan t kijken voor een nieuwe laptop, heb er nu 2 gevonden maar met 2 verschillende soorten videokaarten, en me vraag is nu welke van de 2 beter is en waarom. Het gaat om de volgende kaarten.
64mb nVidia Geforce FX Go5700
128mb ATI Mobility Radeon.

Alvast bedankt:)

Mischien schot voor open doel: Wat ga je met de laptop doen?

hij zal voornamelijk gebruikt worden voor werk. Maar er zullen ook zeker spellen op gespeeld worden..heb nu zelf nvidia en daar goede ervaringen mee, maar die ATI heeft 128mb. En dacht dat wel beter zou zijn maar ik heb helemaal geen ervaring met ATI en weet ook niet de kwaliteitsverschillen tussen deze 2 merken.:D

even voor de duidelijkheid nog...die nvidia hoort bij het merk acer...
en de ATI Mobility Radeon hoort bij het merk Medion..
en heb ff gekeken naar specificaties van deze videokaart maar alleen dit staat erbij..ATi Mobility Radeon mit bis zu 128MB shared memory

Misschien kan iemand nu zeggen wat verstandiger is om te nemen, de laptops zijn verder qua specificaties verder gelijk:)

ik heb zelf ook een laptop en daar heb ik de zelfde video kaart in de ati en ik kan alle spelletjes spelen doom 3 enz duzz als ik jouw was zou ik de ati nemen heeft ook meer geheugen

en ik weet niet of die andere wel pixel schansing heeft enzo

De laptop met de ATI gebruikt dus het werkgeheugen van de computer. De nVidia heeft de 64 mb altijd ter beschikking.

Hoeveel werkgeheugen heeft die laptop van Medion? Een (groot) deel hiervan is voor de videokaart!

Hoeveel werkgeheugen heeft de andere?

nouu bedankt voor de info, want me vraag is hiermee opgelost,:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan