Welke videokaart ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Welke videokaart raden jullie mij aan voor zware games zoals Battlefield 2, NFSMW, Etc.. ?

En wat is het verschil tussen AGP, PCI & PCIe kaarten?

Prijs doet er even niet toe.

Thnx

Laatst bewerkt:
als je het beste van vandaag wilt hebben moet je de geforce 7800GTX 512 mb nemen die is extreem

het heeft met data doorstroom te maken
agp=heeft 8x snelheid
pci=16x
pcie=?

das alles wat ik denk te weten:thumb:

De prijs van deze videokaart Is pure afzetterij.
Bovendien volstaan mindere videokaarten evengoed voor games van tegenwoordig.

Geplaatst door jgroteb
als je het beste van vandaag wilt hebben moet je de geforce 7800GTX 512 mb nemen die is extreem

het heeft met data doorstroom te maken
agp=heeft 8x snelheid
pci=16x
pcie=?

das alles wat ik denk te weten:thumb:

Dat klopt dus niet.
PCI
Peripheral Component Interconnect, Aansluiting om videokaarten en diskcontrollers enz., met elkaar te laten communiceren. Dit is dus met 25 of 33 MHz in plaats van de 8 MHz waarmee het met de ISA aansluiting ging (ISA is nog ouder dus)

AGP
Accelerated Graphics Port
AGP werkt op een kloksnelheid van 66 MHz tegenover 33 MHz voor PCI. AGP kent een maximale doorvoersnelheid van 533 Mbps tegenover 132 Mbps voor PCI. AGP wordt uitsluitend gebruikt voor video data en hoeft de bus dus niet te worden gedeeld met andere apparaten. AGP kennen in versies 1×, 2×, 4× en 8×, waarbij 1× natuurlijke de traagste is en 8× de snelste.

PCI-E (express)
Een PCI Express-aansluiting bestaat in zes verschillende snelheidsuitvoeringen: 1x, 2x, 4x, 8x, 16x en 32x.
De 16x verbinding, die 4 GB in beide richtingen kan sturen, vervangt de AGP-poort, ongetwijfeld zal dit in de toekomst de 32× versie gaan worden.
De 1×, 2×, 4× en 8× zijn bedoelt voor data overdracht, denk hierbij aan SATA of RAID controllers.

poorten.gif

dan raad ik je toch de kart van de nieuwe ati chipset aa nml de 1800xl als prijs niet uitmaakt :D als je meer voor budget gaat zou ik opteren voor een x850xt

Geplaatst door Diamond
Welke videokaart raden jullie mij aan voor zware games zoals Battlefield 2, NFSMW, Etc.. ?

En wat is het verschil tussen AGP, PCI & PCIe kaarten?

Prijs doet er even niet toe.

Thnx
lol volges mij fout ingelicht er is momenteel nog geen kaart met 512mb DDR2 op de markt

man ee nmet 512 mb geeft 1% mere performance dan zijn 256mb tegenhanger zie maar naar de review van de x850xl 512mb of welke hetook al weer was pcgp zegt dat deze verschilleen aleen merkbaar zijn bij hoge resoluties en de fps is niet veel meer nee wil je echt de snelste videokaartt van het moment dat is de ati x1800xl!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan