Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Ik wil mijn oude dell dimension 4400 gaan upgraden met een nieuwe videokaart en eventueel later een nieuwe processer (geheugen en harde schijf zijn al ge-upgrade).

Maar ik heb geen idee welke videokaart geschikt is voor mijn moederbord, of kan ik er alles opzetten?

Ik wil m gebruiken voor het bewerken van digitale video en af en toe een game.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan kopen? Ik heb de systeem details toegevoegd.

Thanks! :thumb:

Bijlagen

Je moest eens weten hoeveel moeite het kost om tegenswoordig nog ergens een agp-vidiokaartje te vinden. Ik zeg marktplaats of een nieuwe compu voor (wat kost dat tegenswoordig nog) ong 300,- euro

wat wil je er maximaal uitgeven ik had net opgezocht dat joun moederbord een agp 2x en 4x ondersteund met maximaal 1.5 volt

Ik heb leuke kaarten van 256 mb bij de mediamarkt gezien van rond de 100 euro.
Gezien de leeftijd van de pc wil ik er ook niet heel veel meer aan uitgeven.

Een nieuwe computer voor 300 euro? Dat klinkt wel erg ambiteus toch?? Ik zat er aan te denken om een nieuwe processer voor +/-120 euro op ebay erin te zetten en dan de videokaart te vervangen. Dan zou ik toch wel weer even voorruit kunnen.

Dacht ik......maar als je een voorbeeld configuratie hebt waarmee ik meer kan dan mijn huidige pc voor 300 euro....dan wil ik dat ook wel even zien!

Thanks

jij zegt dat je een goeie hebt gezien van 256mb maar hoe snel is die dat vind ik veel belangrijker dan de gehuigen kijk maar op www.alternate.nl daar heb je hele goedkopen en snelle kaarten

Top!!

Dan ga ik die proberen dit weekend. Laat nog wel even weten hoe ie draait.

ff heel snel rondgeklikt op alternate
296,- voor een nieuw systeem, dan lang niet slecht is
Zonder rekening te houden met specifieke wensen

Bijlagen

• componenten.gif
    componenten.gif
    81,5 KB · Weergaven: 55
ja videokaart die chopper gaat halen is veel beter wat er is ingebouwd in de moederbord

Ik wil toch maar even wachten met een nieuwe pc. Als ik een nieuwe koop, moet het er meteen één zijn waar ik voorlopig weer mee voorruit kan. Bijvoorbeeld onderstaande Dell conf:

Base:
Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6300 Processor (1,86 GHz, 1.066 MHz, 2 MB)
Monitor:
Dell™ 20" UltraSharp™ Digital Flat Panel (2007FP)
Memory:
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
Hard Drive:
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
Video Card:
256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart
Sound Cards:
Mogelijkheid tot geïntegreerde audio met Dolby Digital 7.1

Ik heb de nieuwe kaart in mijn pc gezet, maar resultaat valt me nog een beetje tegen., Met need for speed underground 2 kan ik nog steeds maar op 800x600 res en middelmatige details spelen. Komt dit door mijn processer? Of kan ik beter de kaart ruilen voor een duurdere, betere variant?

--> Zie nu als ik de configurator opstart voor medal of honor dat ie aangeeft dat het video memory range maar 64 MB is????? Hij geeft wel de juiste video kaart aan (NVIDIA GEFORCE 6200).
Kan het dus zijn dat ie maar 64 gebruikt ipv 256? Verklaard de slechte prestaties in NFS.:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan