Welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowwie1986

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
7
Goedemiddag,

Aangezien ik weinig verstand heb van het upgraden van computers zou ik graag jullie hulp willen vragen. Inmiddels heb ik al mijn 1024 RAM geheugen ge-upgrade naar 2048 MB dus dat is voor mij al een hele vooruitgang.

Nu zou ik dus ook graag mijn videokaart willen upgraden. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, welke videokaart ik er zo in kan stoppen. Budget is er genoeg dus dat is het probleem niet. Dat wil niet zeggen dat ik er honderden euro's voor uit wil geven. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 150 euro.

Mijn PC heeft de volgende specificaties.

Fabrikant : Packard Bell
Moederbord : Packard Bell BV Cuba MS-7301
Chipset : VIA P4M890
Processor : Intel Pentium D 820 @ 2800 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7300 SE
Harde Schijf : ST3320820AS (320 GB)
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (maart 2005)

Als er mee info vereist is laat dat me dan even weten.

Alvast bedankt, ik hoop een spoedig antwoord.

Groetjes
 
Wat zijn je doeleinden?

Je computer is niet de snelste, en om daar dan een highend kaart in te stoppen is zonde, aangezien je cpu toch niet krachtig genoeg is voor bijv. de nieuwste games.

Zelf zit ik te denken aan een nvidia 8600 of 8800 voor jou systeem. Prima prestaties, voor een prima prijs.

bijv. zoiets
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-029462
 
Aanvullende informatie

Fijn dat er al zo snel een reactie geplaatst word.

Ik heb mijn kast even open gemaakt en dit stond er vermeld op de sticker:

FSP Group Inc.
Model no: FSP250-60HEN

AC input: 220 - 230 V~ 2A, 50Hz
DC output: (+3.3V & +5V = 115W Max) Total output continious shall not exceed 250 Watts.

Hopelijk heb ik hiermee jullie van genoeg info voorzien.

Is mijn voeding voldoende voor een Geforce 8800GT ?
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed heb is dus je max. output 250 watt?. Dat is helaas onvoldoende voor een 8800, en zelfs een 8600 zal dat niet trekken ben ik bang.

Je zult dan 350 watt nodig hebben voor een 8600. Voor de ati reeks weet ik het niet.

Je kunt beter dus een (bijv.) 8600 kopen ipv 8800, en dan een nieuwe voeding erbij.

Deze
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-024410
en deze
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-019051

Zijn goedkoop en betrouwbaar.
Samen met een 8600 (misschien zelfs 8800) valt dat nog binnen je budget.
 
Laatst bewerkt:
Aha, zit dat dus zo. Dan weet ik dat ook weer, zal het gaan bestellen.

Is het trouwens voor iemand met twee linkerhanden makkelijk in te bouwen, zo'n voeding ?
 
vrij simpel. Schroeven losdraaien aan achterkant en binnen in de behuizing (natuurlijk eerst alle kabels uit alle componenten halen), vervolgens de nieuwe er in, alle kabels weer er in doen (denk ook aan de cpu fan kabel en moederbord stroom kabel), en dan ben je klaar. er zit altijd wel een handleiding bij, of iets dergelijsk waarop kort staat hoe het precies moet. Maar moeilijker dan het plaatsen van een videokaart is het niet.
 
Dan weet ik voldoende, bedankt voor alle reacties !
Dan kan ik mijn vraag als opgelost statussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan