welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
hallo

ik wil een nieuwe videokaart kopen maar weet niet welke
kunnen julie mij mischien helpen

mijn pc bestaad uit

asus p5k

500 gb hardeschijf

2 gb interngeheugen

quad core q6600 2.40 ghz

als je ook kan vertellen welke kaart je hebt, dan kunnen we ook meteen zien of het nut heeft om wat nieuws te kopen

videokaart

heb zelf nu een nvidia geforce 8600gt en me voeding weet ik niet.
ik wil gewoon weten wat een goede videokaart is omdat ik best een snelle pc heb.

Je zou de GTX2xx series van Nvidia in kunnen gaan. dan denk ik aan de GTX260 van XFX en dan gelijk de Core XXX editie.

Of je kijkt naar een Sapphire ATI 4870X2.

ATI kaarten maken over het algemeen meer geluid.

Maar wat is de resolutie van je beeldscherm en ben je van oplan een nieuwe te kopen want dan moet je ook opletten welke kaart je koopt.

Ook denk ik dat het ook erg handig is om even de kijken hoeveel Watt de voeding is anders heb je zo een voeding die je kaart niet aankan.

Meestal staat de hoeveelheid Watt gewoon op de voeding zelf, dus als je even de kast openmaakt zou je kunnen kijken of het erop staat

Je zou de GTX2xx series van Nvidia in kunnen gaan. dan denk ik aan de GTX260 van XFX en dan gelijk de Core XXX editie.

Of je kijkt naar een Sapphire ATI 4870X2.

ATI kaarten maken over het algemeen meer geluid.

Maar wat is de resolutie van je beeldscherm en ben je van oplan een nieuwe te kopen want dan moet je ook opletten welke kaart je koopt.

Ook denk ik dat het ook erg handig is om even de kijken hoeveel Watt de voeding is anders heb je zo een voeding die je kaart niet aankan.

Meestal staat de hoeveelheid Watt gewoon op de voeding zelf, dus als je even de kast openmaakt zou je kunnen kijken of het erop staat

1: de 4870X2 is wel gelijk 2x het bedrag van de 260
2: kaarten zelf maken geen geluid, het is de koeling die erop zit.

Eerst de voeding!

Kast open maken en hier merk en wattage vermelden.

Pas daarna kunnen we een kaart aanraden. Niets is vervelender dan thuis komen met een nieuwe videokaart om er vervolgens achter te komen dat je tereug kan naar de winkel omdat je voeding neit sterk genoeg is.

Daar heb je helemaal gelijk in! Nou maar even wachten tot hij zelf weer reageert ;)

mijn voeding

ja ik was er weer haha

maar ja ik heb een voeding tot 500 wat max

dus ik denk wel dat hij een aardige videokaart aan kan.
maar ik zit zelf te denken aan een 8800 gts
maar ik moet nog maar eens kijken.
maar bedankt voor julie hulp.

groetjes van mij

En het merk van de voeding is?

Maak anders even een foto van de sticker op de voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan