Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghostguy20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Hallo mensen,

Ik wil zelf een nieuwe pc gaan bouwen alleen weet niet welke videokaart ik moet kopen. Ik wil alle games op de hoogste instellingen spelen. De specificaties van mijn nieuwe pc zijn:
Intel i7-2700k processor
Western Digital Velociraptor 600gb
GeIL 16gb ddr3-1333mhz
Asus p8p67 moederbord
Aerocool strike-x 1100watt
Aerocool strike-x gt black case

p.s. ik zat zelf te denken aan een gtx 560 ti (maar ik heb zelf niet zoveel verstand van videokaarten)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

IK zou de 2700 inruilen voor een 2500 K en dat geld bij een videokaart leggen ,wat is eventueel je budget voor de kaart? En als je niet sli of crossfire gaat draaien dan zou ik ook een wat goedkoper en met minder vermogen voeding nemen;)

Laatst bewerkt:
Idd zou ik ook doen. En dan kan je ook beter (ook met overklokken en mogelijkheden) een ander moederbord nemen niet p67 maar z68. En 1100 watt is een beetje overkill dus je kan beter 600 watt nemen. En voor gamen kan je dus beter een goede videokaart nemen en als je op de rest bezuinigd kan je misschien nog gtx 570 of 580, maar ik weet je budget niet dus misschien gaat dat niet passen maar kijk maar.

die 2500k is wel een fijn stukje goedkoper en welke p8z68 versie zou al genoeg zijn dan? en qua voeding is 800 watt ook genoeg? budget is er niet echt als het goedkoper kan en je hebt nog steeds dezelfde uitkomsten(kan niet op het goede woord komen dan is dat natuurlijk beter.

Hoi,

Je geeft niet aan wat het mag kosten maar hier dus even een moederbord ,videokaart en voeding

Aan 600 watt heb je opzich genoeg. 800 watt is bijv als je gaat overklokken handig, maar als de prijzen niet veel uitmaken kan je beter naar de A-merk voedingen kijken, sommige Z-merken hebben goedkoop bijv. 750 watt maar die zijn waarschijnlijk(misschien niet) snel stuk. Je kan natuurlijk ook iets op ram besparen door bijv i.p.v 16 gb 12 of 8 te nemen maar dan raad ik je aan om 1600Mhz te nemen is net iets sneller maar met 16 Gb zit je natuurlijk wel goed :thumb:
En dit is volgens mij ook wel een goed moederbord: ASUS P8Z68-V/GEN3 en iets goedkoper: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 en nog iets minder: ASUS P8Z68-V LX
Dus volop keuze al kan je dat beter zelf bekijken, want je hebt niks aan zo'n duur moederbord als je niks met de extra functies doet;) en ik weet niet of je een asus moederbord wil of ander merk dus als je dat aan zou willen geven zou dat fijn zijn en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

En dat wat Modag heeft ziet er goed uit, al kan je een duurdere videokaart pakken die net iets beter is, als het in je budget past, maar met een 570 kan je ook lekker gamen hoor!

Laatst bewerkt:
Wil je alle games op max dan heb je toch minimaal een gtx 570 of een 7950 nodig met minstens 2gb aan vram.
700 watt is idd meeeer als genoeg , wil je stoer doen neem dan een 750 watt...
Hoger dan dit zijn de systemen met uitgebreide waterkoeling en een stuk of 6 harddisk's aanelkaar met 20 led lampjes etc etc ..

als je alles op maximum wilt met 3d dan kun je misschien beter kiezen voor de gtx590.

Hoi

We kunnen alles voorstellen maar als de ts niet met een budget komt is het koffiedik kijken;)

als je alles op maximum wilt met 3d dan kun je misschien beter kiezen voor de gtx590.

haha jij weer met je gtx590
als de ts zoveel geld daarvoor over had dan zou hij nu niet twijfelen voor een gtx 560 ti ...

Laatst bewerkt:
hij kan makkelijk 200 euro besparen op zijn pc door te kiezen voor een goedkoper moederbord een iets minder snelle cpu en een goedkopere voeding, en als hij dan nog iets extra uitgeeft dan heeft die al een gtx 590 die veel sneller is als een 560ti.

Ja idd, maar ook een stuk duurder...;) en we waren net bezig met bezuinigen dat ie een betere videokaart kon nemen. Maar het is idd een goed idee gericht op de toekomst, maar goed de technologie gaat zo snel ....

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor de 7950 ga en toch 800 watt voeding zodat ik later nog wat kan uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan