Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJRevo

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
46
Hoi,

ik wil graag mijn videokaart van mijn pc upgraden, de videokaart die ik nu heb is gewoon te slecht voor de games van deze tijd.

Mijn specs:
- Moederbord: Asus P5K-VM
- cpu: Intel Core 2 Quad Q6600
- Huidige videokaart: Nvidia Geforce 7600 GS 256 mb videokaart pci-e met vga en dvi

Denk dat dat het enige wat nodig is, om te weten.

Graag zou ik een redelijk goedkope video kaart willen hebben, maar waar je wel fatsoenlijk mee kan gamen. (games zoals, call of duty en battlefield)

Ik hoop dat dit mogelijk is, hou wel rekening met een low budget. Dank u

Groetjes
DJRevo

Edit 1: Graag zou ik ook een vga uitgang willen hebben op de video kaart. zo niet dan is dit ook nog wel op te lossen door een dvi of hdmi naar vga adapter. (liefst vga uitgang)
 
Laatst bewerkt:
er worden vaak dvi naar vga adapters mee gegeven bij videokaarten van nu dus maak je daar maar geen zorgen over
ik ben echter wel bang dat je ook een nieuwe voeding zult moeten aanschaffen tenzij deze al 500watts kan leveren
dit zul je dus even uit moeten zoeken en dat kan maar op 1 manier en dat is de kast opschroeven en op de sticker van de voeding naar max output te kijken
 
hartstikke bedankt alvast voor de snelle reacties!

Van de voeding dat weet ik nog niet, ik ga deze pc dinsdag ophalen (marktplaats, de pc ziet er verder nog keurig netjes uit en werkt goed) hoeveel watt de voeding heeft, dat weet ik nog niet. Moet dat nog navragen, vandaar dat het er ook niet bij staat.

Zijn er misschien nog andere keuzes qua videokaarten?

Groetjes
DJRevo
 
AMD vanaf de 5850/6850
Nvidia vanaf de GTX460 / 560

Dat zit je wel goed met gamen. lichtere kaarten trekken het niet lekker.
Maar het ligt natuurlijk ook aan je budget en de voeding.
 
met de gtx 550 ti kan je het prima doen !
kost maar 100 euro , dit is pas een low budget gaming kaart ...
Zware spellen kan je makkelijk op medium draaien en de meeste andere games op high.
 
Hartstikke bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat ik voor de GTX 550 ga, prima kaartje en inderdaad een goedkoop prijsje. Is er een groot verschil tussen die van 1.5gb en 3gb? weet niet of je meer nodig hebt dan 1.5 gb bij zware spellen.

Zie wel dat die veel watt gebruikt, moet maar eens opzoek naar een voeding van 5 a 600 watt.

Groetjes
Maarten
 
Past de GTX 550 Ti van 3gb op dat moederbord (Asus P5K-VM) en is een voeding van 600 watt aan te raden? of nog groter?
 
Passen doet is wel. PCI-e 16x sloten zijn allemaal hetzelfde formaat en 600W is ook voldoende.
 
okee, hartstikke bedankt, dan weet ik voldoende!

de vraag gaat op opgelost!

Groetjes,
DJRevo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan