welke virus scanner moet je nou hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
de ene virus scanner scant dit de andere weer dat , is er nou geen goede virus scanner die ik kan aanschaffen , die echt alles scant

gaarne dus is er nu een virus scanner die all in one is , en waar te koop ,

bij voorbaat dank

harry

Geplaatst door colorado_rain
de ene virus scanner scant dit de andere weer dat

Wat bedoel je daarmee? Alle antivirusprogramma's doen in essentie hetzelfde (al zal het ene programma het misschien wat beter doen dan het andere).

Er is hier al bijzonder vaak gevraagd welk antivirusprogramma dan het beste is. Welnu, daar valt echt geen zinnig antwoord op te geven. De één heeft goede ervaringen met programma A en slechte ervaringen met programma B, bij de ander is het precies andersom. De vraag welk programma nu het beste is leidt hier dan ook veelal tot nietszeggende welles-nietesdiscussies.

Persoonlijk heb ik prima ervaringen met Norton, maar ook Norman, Kaspersky, PC Cilling, etcetera, etcetera, zullen hun werk vast naar behoren doen. Zelfs gratis antivirusprogramma's als Avast en AVG schijnen best aardig te werken.

En objectieve waarde vindt ik is wel hoe vaak er een nieuwe update uitgebracht wordt.
Zelf gebruik ik AVG (gratis) en heb deze zo ingesteld dat er 2x per dag wordt gezocht naar nieuwe update files.
Er zijn dagen dat ik in één dag 2 nieuwe versies binnen krijg, geen overbodige luxe dus.
Programma's die bv maar één keer per week controleren of er een update is zijn niet meer van deze tijd.

Virus makers sturen hun nieuwste virus niet eerst op naar antivirus bedrijfen, deze zullen dus altijd afhankelijk zijn van 'slachtovers' waar een nieuwe virus heeft toegeslagen voordat ze nieuwe antivirus definties kunnen maken, 100% veilig ben je dus nooit.

Meeste problemen kun je ovigens zelf voorkomen door zuinig met je email adres om te gaan en niet op allerlei sites achter te laten.
Bijlages nooit zo maar openen zonder dat je weet van wie de mail komt, stuur bv eerst een mailtje met de vraag of de zender je een mail met bijlage heeft gezonden, zelfs als het vrienden van je zijn, of maak de afspraak met ze dat ze altijd eerste een mail sturen met daarin de aankondiging dat ze een bijlage gaan sturen.

Verder let op je download gedrag, er zijn genoeg sites die 'mooie' software aanbieden ter download, maar waarbij je geen idee hebt wat je eigenlijk aan het downloaden bent bv trojans of ander spyware.

Kijk daarnaast naar een goede firewall.

Laatst bewerkt:
Zodoende heb ik AVG en AVAST beide. Dit raad ik jou ook aan.
Deze hebben dagelijks updates. AVAST is in het Nederlands (Belgisch) en heeft mooie skins. Deze scanners scannen ook in de browser en je e-mails. Maar ze zijn beide gratis. Je hoeft echt niets te gaan kopen.
Met virusscanners ben je er echter nog niet. Je kunt programma's gebruiken die in de gaten houden dat systeeminstellingen niet gewijzigd worden. zoals Winpatrol en Spybot (eventueel) en programma's tegen addware en spyware. In het bios kan ook virusbescherming worden ingeschakeld en XP heeft een ingebouwde firewalle en automatische beveiligingsupdates die je in kunt schakelen. Dan kom je een heel eind wanneer je ook gezond verstand gebruikt.

Zodoende heb ik AVG en AVAST beide

Dat moet je dus nooit aanraden, om 2 anti-virusprogramma's te gebruiken.:confused: Of je moet AVG Anti-Spyware en niet AVG Anti-Virus bedoelen.
Eentje is genoeg, en het vertraagt je pc alleen maar onnodig. En ze kunnen, als ze zich beide op hetzelfde bestand ( virus ) storten, in conflict met elkaar raken..

En het is een topic van ruim 3 jaar terug, ik denk niet dat er nog antwoord nodig is.

Laatst bewerkt:
Reageren op een topic van meer dan 3 jaar oud is niet nodig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan