welke virusscanner- firewall combinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Helleu,

Na anderhalve dag spywareboksen heb ik nu weer een clean comp en bedacht dat het - na een periode van luiheid en gemaktzucht - misschien toch maar weer eens tijd wordt om WEL wat aandacht te schenken aan beveiliging... :o

We hebben een thuisnetwerkje van 2 computers. Mijn comp is de server met Windows ME. In het verleden heb ik NAV gedraaid i.c.m. Zonealarm. Dit werkte aardig, maar gaf problems op het netwerk en bij het delen van internet (beide computers ME). Steeds opnieuw starten in een vaste volgorde en volgens een vast patroon; erg vermoeiend en irritant. Zonealarm op een gegeven moment maar verwijderd. Dit ging beter dan met. Nu twee weken NAV 2004 achter de rug, sinds vannacht weer even zonder en dat bevalt me - gezien de snelheid van mijn comp - beter dan met.

Geen beveiliging is alleen geen optie, dus ben ik op zoek naar een goeie combi van een (bekende)virusscanner en een (bekende) firewall die niet te ingewikkeld zijn qua instellingen e.d. Een combi die goed beveiligt en de werking van het netwerk (server ME - client XP) niet verstoort.

Iemand tips? Dan hoor ik het graag!

Groetjes Pingwing

Sluit ik me bij aan. Ik instaleer ook heel vaak bij diverse mensen Avast en dat werkt prima. Kerio ben ik niet mee bekend. Ik instaleer vaak Zone Alarm. Naar volle tevredenheid :thumb:

IK heb sinds kort
Kaspersky antivirus 5.0.121
Sygate Personal firewall pro

En ben nog nooit zo tevreden geweest, totaal geen vertraging, zeer gebruiksvriendelijk, ben echt blij. :thumb:

Ik had laatst in een moment van verstandsverbijstering Norton internet security 2004 erop gezet (drie keer, want er gaat altijd wel iets mis met de installatie), en wat een ellende had ik weer, toen nog een middagje bezig geweest om alles er weer af te krijgen, dit was nu echt de laatste keer. :evil:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo

Ik had laatst in een moment van verstandsverbijstering Norton internet security 2004 erop gezet (drie keer, want er gaat altijd wel iets mis met de installatie), en wat een ellende had ik weer, toen nog een middagje bezig geweest om alles er weer af te krijgen, dit was nu echt de laatste keer. :evil:

Ja dat bedoel ik dus....zo is er iedere keer wat.
Zonealarm is mij prima bevallen op mijn eigen computer, het lompe was alleen dat de client never nooit meer toegang kreeg zonder dat ik mijn werkzaamheden weer moest onderbreken om opnieuw op te starten. Daar zijn we een tijd vanaf geweest en zit ik dus niet weer op te wachten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan