Welke voeding ben ik nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeltje

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2001
Hoi.

Ik heb een leuk systeempje, maar volgens mij kom ik wat power te kort.
Ik heb nl nog al eens dat de harde schijven te weinig voeding krijgen. Althans dat is mijn idee. Af en toe zeker bij een koude start, dat hoor ik de harde schijven ff een geluid maken alsof de PC wordt uitgeschakeld. Het klinkt dus alsof de schijven tot stilstand komen. Een soort TIK KlLK is duidelijk hoorbaar en dan zie ik het beeld ook ff duidelijk bevriezen. De ene keer duurt het dan een seconde om weer op gang te komen maar soms ook wel 3/4 seconden. Heel enkel komt hij niet meer op gang.

Volgens mij een kwestie dus van te weinig power???

Ik zal nu nog ff vertellen wat er allemaal draait in mijn blackbox.

Mijn systeem:
Antec kast
Antec voeding: Treu 380 SP 380 Watt max With PFC
Moeder bord: Assus A7V8X-X ACPI
Bios: 1014 Beta 001
Procesor: AMD Athlon XP 2800+
Klok snelheid: 2.08 GHz
Geheugen: 2 GB (1 x 1 Gig 2 x .512)
Video kaart: NVIDIA GeForce FX 5900 (Heeft geforceerde grote koeling)
Geluidskaart: Creative SB X-Fi
Harde schijven: Maxtor 6 L200MO SCSI 200 GB (Sata)
Maxtor 6 Y120PO IDEE 120 GB
Maxtor 6 Y120PO IDEE 120 GB

Diverse randaparatuur.

Graag jullie advies + motivatie waarom die..

BVD

De voeding die je hebt moet voldoende zijn voor jou systeem. Antec staat bekend om goede voedingen, die ook echt kunnen leveren wat erop staat.

Kijk eens wat er gebeurt als je maar 1 schijf aansluit. zitten de schijven niet toevallig achter elkaar op dezelfde voedingslijn?

Ja dat wel, maar dat zou toch geen probleem kunnen/mogen zijn.
Ik heb ook al wel geprobeerd om 1 voor 1 aan te sluiten maar de storing is heel wisselvallig. Dan is het die schijf en dan weer die.
Ook als ze alleen zijn aangesloten. Zoe het nog een soort stabiliteits probleem kunnen zijn van de voeding??

Je zou de voeding eens door kunnen meten. eventueel door iemand die weet wat ie doet, want er kan op sommige onderdelen van de voeding flink stroom staan. Er is een mogelijkheid om de voeding naast de kast aan te zetten, zo kun je alle lijnen meten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan