welke voeding voor game pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hyperspider

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
hallo
ik heb een game pc maar ik wil een nieuwe voeding kopen omdat me pc naar 2 uur game al vast loopt en me voeding is heel heet
in me pc heb ik een
geforce 8800 gts
intel core 2 duo
ASUS P5N32-SLI PREMIUM is de moederbord
welke voeding moet ik kopen dat tie niet meer vast loopt?

Vertel eerst eens het merk en wattage van de voeding die je nu hebt.

Vertel eerst eens het merk en wattage van de voeding die je nu hebt.

Ik heb nu een antec 450 watt maar naar 2 uur game lootme pc vast dan kom ik op zwart scherm.
ze segge me voeding naaar de knoppen is want geeft ook een piep geluid

Kan het ook geen warmte probleem zijn?
Is je kast stof vrij?

Het ligt niet aan de sterkte van de voeding. Een Antec 450W is zwaar genoeg.
Het kan wel aan de voeding liggen, maar dan zou deze kapot zijn.

Kans is groter dat het de koeling is. Een 8800-videokaart kan best erg warm worden. Zeker als de luchtdoorstroming in je kast slecht is.

Het ligt niet aan de sterkte van de voeding. Een Antec 450W is zwaar genoeg.
Het kan wel aan de voeding liggen, maar dan zou deze kapot zijn.

Kans is groter dat het de koeling is. Een 8800-videokaart kan best erg warm worden. Zeker als de luchtdoorstroming in je kast slecht is.

Bedankt allebij maar dat probleem is alopgelost maar me vraag is wat is een goeie voeding vor me game pc?

ik heb hier zelf ook een 8800 GTS draaien, super. nooit problemen mee,
echter toen ik deze kocht draaide mijn systeem nog op m'n oude pitje van 350 Watt.
telkens blue screens, en onverwachtse reboots,
na het aanschaffen van een OCZ Stealth Xtream 700 Watt was dit compleet voorbei,
de videokaart krijgt nu meer spanning en kan zo beter zijn prestaties tonen...
nu heb ik trouwens wel mijn systeem optimaal gekoeld, met 6 koelers, en een 2e zwaare processor cooler besteld (verder niks mee te maken, maar zorgt ook voor koeling)

dus als je optimaal gebruik van je systeem wil maken kun je beter wel een nieuwe voeding aanschaffen

iedereen zegt wel, je voeding kan dit wel aan, maar jullie weten niet wat voor hardware er nog meer in die kast zit, misschien wel aantal DVD branders, aantal sata schijven, zware processor, veel werkgeheugen etc etc,,, dan kom je snel over het wattage dat de voeding kan leveren heen hoor.

Ik stel voor toch maar eens voor een nieuwe voeding te gaan kijken,

hier een zeer stabiele goede voeding,
van 600 Watt
OCZ Stealth Xtream, gebruik deze zelf ook, maar dan de 700 Watt uitvoering, Omdat de 600 Watt tijdelijk niet leverbaar was :)

Mvg, Remco en ik hoop dat je wat aan mijn 'verhaal' hebt ;):thumb:

ik heb hier zelf ook een 8800 GTS draaien, super. nooit problemen mee,
echter toen ik deze kocht draaide mijn systeem nog op m'n oude pitje van 350 Watt.
telkens blue screens, en onverwachtse reboots,
na het aanschaffen van een OCZ Stealth Xtream 700 Watt was dit compleet voorbei,
de videokaart krijgt nu meer spanning en kan zo beter zijn prestaties tonen...
nu heb ik trouwens wel mijn systeem optimaal gekoeld, met 6 koelers, en een 2e zwaare processor cooler besteld (verder niks mee te maken, maar zorgt ook voor koeling)

dus als je optimaal gebruik van je systeem wil maken kun je beter wel een nieuwe voeding aanschaffen

iedereen zegt wel, je voeding kan dit wel aan, maar jullie weten niet wat voor hardware er nog meer in die kast zit, misschien wel aantal DVD branders, aantal sata schijven, zware processor, veel werkgeheugen etc etc,,, dan kom je snel over het wattage dat de voeding kan leveren heen hoor.

Ik stel voor toch maar eens voor een nieuwe voeding te gaan kijken,

hier een zeer stabiele goede voeding,
van 600 Watt
OCZ Stealth Xtream, gebruik deze zelf ook, maar dan de 700 Watt uitvoering, Omdat de 600 Watt tijdelijk niet leverbaar was :)

Mvg, Remco en ik hoop dat je wat aan mijn 'verhaal' hebt ;):thumb:
Ik draai een HD4870, E8400-processor, een stuk of 3-4 harde schijven, dvd-brander, dvd-speler, tig kastkoelers en ik heb een 500W-voeding welke al een jaar of 3 oud is.

Ik geef geen garanties, maar mijn ervaring zegt me dat het probleem iets anders is.
En als hij al zegt dat zijn voeding erg heet wordt, dan zou het me niet verbazen als dit komt door zijn kast. Immers zal in de meeste kasten de voeding een deel van de warmte uit de kast wegvoeren. In sommige kasten is het zelfs de enige draaiende koeler die warme lucht de kast uit blaast. Tja, dat werkt gewoon niet met een game-pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan