Welke voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Hooftman

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Ik moet voor mijn zusje een nieuwe voeding hebben daar de oude spontaan in rook is opgegaan.
Normaal mee gewerkt en toen ze de volgende ochtend de computer ging aanzetten verbrandde de voeding.
Hoe is dit nu mogelijk?

Maar goed, het gaat om een oude computer met de voeding JNC => Model: LC-300ATX (die dus stuk is)
Computer is denk ik 4 á 5 jaar oud.
Weet iemand een goede gelijkwaardige voeding, type en waar ik het kan aanschaffen?

Kijk een bij Tweakers en als je geen nieuwe wilt op marktplaats en neem een 400 watt dat is wel het min. momenteel..

400 wat is het alleen nodig als je het nodig hebt. bv bij een zeer moderne videokaart, veel apparaten in de computer etc. 300 watt voldoet in de meeste gevallen prima.

Voeding (350 watt) vanaf € 15,- bv bij www.norrod.nl
zoek op PC onderdelen > voedingen

Nu zie ik op Tweakers.net enorme prijsverschillen. De computer wordt niet veel gebruikt. Beetje mail ophalen, wat tekstverwerken and that's it. Geen gamen en niet constant op internet en de computer staat ook niet veel aan.
Kan ik dan voor die computer een goedkope voeding plaatsen?
B.v: Q-TEC 300 ATX of een Sweex ATX 300.
Hebben jullie andere ideeën, wat zouden jullie in deze situatie doen?

Als de pc niet zwaar belast word en alleen gebruikt word voor mail is een goedkope voeding geen probleem

goedkope maken alleen wat meer kabaal. (en zijn wat minder betrouwbaar, maar op zich heb je daar niet zoveel last van bij een ouder systeem)

Ik heb nu een nieuwe voeding geplaatst maar de computer doet nog steeds niets.
Af en toe als ik de schakelaar aan doe dan gaat de fan van de voeding harder en dan weer zachter draaien. Dat geldt ook voor de CPU fan, lampjes gaan als een gek aan en uit en na een paar seconden in de computer weer helemaal "dood".
Haal ik de spanning eraf, wacht een paar minuten en dan gaat het weer van voor af aan!

De oude voeding is in rook opgegaan, kan het zijn dat er wat aan het moederbord beschadigd is?
Wie o wie kan mij verder helpen?

jep, die kans is groot.
is bij mij ook een keer geprobeerd. Kon alles incl cd-roms weggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan