Welke voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimi rulez

Banned
Lid geworden
6 mei 2005
Hoe kan ik zien welke voeding ik heb en ik wil graag meten hoeveel db (decibel) mijn voeding is... wie kan mij helpen?

Kast openmaken, zit meestal wel een stickertje op.

Decibel? Dat is een maatstaf voor geluidssterkte voor zover ik weet.
Een voeding werkt met WATT, VOLT en eventueel nog Ampère.

Het aantal db heb ik er nog nooit op zien staan.

Voor het meten van het geluids niveau heb je speciale aparatuur nodig. Met name een Db meter. Dit is een toestel waarop een sensor zit. Dit kan op verschillende afstanden je geluids niveau meten. Een goede Db meter is echter niet zo maar te koop in de winkel.
Als het het merk van je voeding kent, en het is een echte merk voeding, kan je op hun site wel de spec's lezen. Meestal, bij merk voedingen, zijn die wel te vetrouwen. Bruel & Kjaer heeft proffesionele apparatuur hiervoor, maar vewacht je dan aan een serieus prijskaartje.

Laatst bewerkt:
had er nog nooit bij stil gestaan
bij mij staat er wel low-noise op
maar hoeveel db het juist is heb ik raden naar
zolang de stroom goed is ,is ok voor mij
en van geluid ben ik ook tevreden

Geplaatst door ibiza
had er nog nooit bij stil gestaan
bij mij staat er wel low-noise op
maar hoeveel db het juist is heb ik raden naar
zolang de stroom goed is ,is ok voor mij
en van geluid ben ik ook tevreden

Dat is inderdaad zo, en ik denk, dat een echt goede voedingen, niet boven de 20 Db gaat, en dat is eigenlijk niet hoorbaar,als die in de kast zit. Een andere zaak is natuurlijk, als je casefans van een mindere kwaliteit gebruikt, die gaan meer lawaai maken, Maar wat is nu lawaai? Ga naar een discotheek en je krijgt zowiezo min 110 Db om je oren. Dus ...

tussen de 20 en de 90 db
zoiets zal het zijn
geluidsgolven zijn waarneembaar
vanaf 20db en op 90db ligt
de pijngrens dus het zal daar wel
ergens tussen zitten

Geplaatst door scooby90
geluidsgolven zijn waarneembaar
vanaf 20db en op 90db ligt
de pijngrens
Gôh, wat hebben de mensen dan een probleem in de discotheek.:rolleyes::p

Geplaatst door scooby90
en op 90db ligt de pijngrens

Oei oei, Ik dacht dat de pijngrens nog altijd rond de 120 db ligt. Een fan die 90 db produceert, dan heb je iets voor dacht ik. Dan heb je geen fan meer maar een racewagen.:)

Om maar even op de vraag van de topic starter in te gaan. Je hebt Passief gekoelde voedingen. Deze hebben geen ventilator en zijn dus erg stil.:p Daar in tegen als je redelijk veel kast koeling hebt, wordt dit meteen ongedaan gemaakt.
Hier nog een test:
http://www.tweakers.net/reviews/554/13

Geplaatst door crash
Om maar even op de vraag van de topic starter in te gaan. Je hebt Passief gekoelde voedingen. Deze hebben geen ventilator en zijn dus erg stil.:p Daar in tegen als je redelijk veel kast koeling hebt, wordt dit meteen ongedaan gemaakt.
Hier nog een test:
http://www.tweakers.net/reviews/554/13

Inderdaad, maar dan ga je naar een Antec toe, en die kosten geld. Maar... je hebt een goede voeding.

Geplaatst door Tommygun
een opstarted vliegtuig was dacht ik 140db

een opstartend vliegtuig is schadelijk, sommige discotheken zijn schadelijk, er zijn vele dingen schadelijk voor de oren zonder dat we het zelf weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan