welke voeding???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny79

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
hallo allen

Ik heb een videokaart van 512mb ati radeon hd 4350. ( pci express ) mijn huidige voeding is 350 watt.
Is dit genoeg of beter een andere voeding ? zoja hoeveel watt ??

Voordat ik fouten maak vraag ik het eerst jullie .

bij voorbaat dank

Hoi...

hoe ziet de rest van je systeem eruit?
En wat is het merk en type van de voeding?

Een 'goede' 350 watt voeding zou meer als voldoende moeten zijn voor een ATI 4350 :)

Suc6! :thumb:

ik had de info al klaar staan:D

300 Watt or greater power supply (350 Watt for ATI CrossFireX™ technology in dual mode) is recommended
bron

merk en type kan ik niet zien want dan zal ik de voeding eruit moeten halen.
er zit verder een asrock moederbord in n68-s AM2 M-ATX ,spa sempron 140 L.
4 gb werkgeheugen ddr2 en 2 harde schijven 300 en 80 gb.

even een correctie : voeding is niet 350 maar 400 watt.

Zou geen probleem mogen zijn qua wattage.Qua kwaliteit van de voeding kan ik nu dus niet beoordelen want je geeft het merk niet.
Een 4350 is geen stroomvreter btw.Het advies in de door mij gegeven link gaat men uit van een "algemene"voeding van 300w.Dit hoeft dan niet perse een A merk te zijn.

inderdaad ik heb net die link gelezen en zou het moeten kunnen .
maar als het niet werkt wat kan er met mijn pc gebeuren ???
krijg ik dan alleen geen beeld of kan er meer schade aan mijn verdere onderdelen komen??

schade zul je er niet snel van krijgen, want de voedingen van tegenwoordig zijn vaak op meerdere punten beveiligd. Wat er kan gebeuren is dat bepaalde onderdelen niet werken (bijv. beeld > videokaart) of dat gewoon je hele systeem niet opstart.
Je voeding zal heus niet ontploffen hoor ;)
dan weet je snel genoeg of het teveel is.

Maar zoals de posts hierboven al lieten zien, aan die voeding heb je echt wel genoeg. Ik heb zeker een jaar op een 350 watt voeding gedraaid met een Q6600 en een HD4670, nooit problemen gehad. Werk nu met een 600 watt voeding van een A-merk en er is eigenlijk geen prestatieverschil te merken. Maak je dus maar geen zorgen.

Hier nog een leuke tool waarmee je ongeveer kan berekenen wat je verbruikt:

http://coolermaster.outervision.com/

inderdaad ik heb net die link gelezen en zou het moeten kunnen .
maar als het niet werkt wat kan er met mijn pc gebeuren ???
krijg ik dan alleen geen beeld of kan er meer schade aan mijn verdere onderdelen komen??

Er komgen gigantische steekvlammen en hele grote rookpluimen uit je PC dan, rookpluimen die de vulkaan uitbarsting op IJsland doet verbleken! :evil:

Nah .. alle gekheid op een stokje .. Er gebeurt niet zoveel hoor, als je voeding 'een' videokaart niet kan behappen, dan heb je gewoon geen beeld, en krijg je vaak (soms ook niet) een foutmelding van de bios om je oren (biepjes). In het ergste geval klapt de zekering in je voeding eruit (kosten een dubbeltje) .. Dus op zich zal er niet zo heel veel spannends gebeuren mocht je voeding een bepaalde videokaart niet aan kunnen ..

Maar, een ATI 4350 kun je rustig aansluiten in een PC met een voeding van 200 á 350 watt (m'n pa werkt er al geruime tijd tot alle tevredenheid mee!) :)

suc6! :thumb:

Hartelijk dank voor jullie reacties nu ben ik wat zekerder van mijn zaak.
dan ga ik vandaag maar even sleutelen .
ik houd jullie op de hoogte .

tot ooit .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan