Welke volgorde updates XP, NA verse install

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb Windows opnieuw moeten installeren (na 'n crash, waaraan vooraf ging, dat het bestand user32.dll werd verwijderd, nadat ik een trojan door AVG heb laten verwijderen).

Voorheen had ik problemen met de install van SP3 (heb 'n AMD, XP geinstalleerd in fabriek), waardoor ik de veilige modus niet meer kon opstarten. Dat doe ik dus nu maar liever niet (meer).
Hoe kan ik nu het best de updates - en in welke volgorde downloaden en installeren.
Eerst maar SP2 en dan de rest ?

gewoon de updates automatisch laten ophalen bij microsoft.
jammer dat je hier of bij nucia niet eerder hebt gekeken.
Daar wordt door een plaatsgenoot van jou de oplossing al gegeven.....

Installatie XP-updates mislukt

De oplossing van mijn plaatsgenoot kan ik niet uitvoeren. Ik heb GEEN 2e PC bij de hand en GEEN XP-CD-rom.

Oke. De quote van Puppie : gewoon de updates automatisch laten ophalen bij microsoft. . . . . Nou, niet dus. Geen enkele update pakt ie. Zie de jpg's. Een betreft de updategeschiedenis (stap 1 ging goed) en de andere laat zien dat er vervolgens 95 updates zijn, waarvan er geen enkele wordt geinstalleerd. Mislukt dus.

Ten derde (zie jpg), komt het bestand user32.dll in DRIE directory's voor. Wellicht dat dit e.e.a. veroorzaakt ? ?
En zo ja, moet dan die in C:\windows\system32 blijven en die andere twee verwijderd worden.

Bijlagen

• XP-Updates-Install-mislukt.JPG
    XP-Updates-Install-mislukt.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 87
  • Updategeschiedenis.JPG
    Updategeschiedenis.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
SP3 op PC met AMD-processor NU probleemloos

Alle windows updates geinstalleerd (gisteren 10-11-2008 waren het er 94).
Lukte NIET in een keer (tot 2 X toe geprobeerd). Vervolgens via de optie 'aangepast' met wIndows update telkens circa 10 updates geinstalleerd (uiteraard, telkens, op volgorde oudste datum). Ging perfect. Na 81 updates gaf windowsupdate zelf aan, dat SP3 moest worden geinstalleerd. Dat ging NU dus helemaal goed (in tegenstelling tot jl. Juli, problemen met PC's met AMD processor).
Daarna bood windowsupdate de overige 13 updates, ter installatie, aan. Alles draait perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan