Welke weg te gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HildaP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik (vrouw van 49) ben bezig met een cursus Webdesign bij het LOI. Heel erg leuk om te doen. Na deze cursus wil ik nog verder leren. Mijn doel is om websites te gaan maken voor mezelf, maar ook voor anderen, misschien wel beroepsmatig.
Wat raden jullie aan als vervolgcursus? Wat is een logische volgorde. Zelf heb ik een voorkeur voor Dreamweaver, maar daar kom ik weer in een oerwoud van versies terecht. Welke moet ik daar dan weer voor hebben?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

gr. Hilda

Volgens mij maakt het niet uit welke versie van DreamWeaver je gebruikt. Ik ken ook mensen die uitstekende websites maken met NVU (dat is een simpele editor). Als je goed uit de voeten kan met DreamWeaver is dat prima.

Je kan je ook verder verdiepen in Flash. Of in PHP, om websites met databases te maken. Er zijn zoveel mogelijkheden... Wat voor soort websites wil je gaan maken?

Het is inderdaad beter om de basis te leren en uit te zoeken hoe HTML en CSS zelf werken, voor je verder gaat... met een pakket een site kunnen maken is 1 ding, maar om een goede website te kunnen maken moet je ook weten hoe de achterliggende techniek eruit ziet.

Fijn die snelle reacties.
De cursus van het LOI bestaat uit het leren van HTML en er wordt gebruik gemaakt van NVU. Juist daarom heb ik deze cursus gekozen, om die basis te leren.
Ik wil graag een site gaan maken over mijn hobby fotografie. Daarnaast hebben al een paar mensen mij gevraagd of ik tzt een site wil ontwerpen voor hun éénmansbedrijf, in dit geval een cateringbedrijf en een nagelstyliste. Misschien ga ik in de toekomst ook de site van een voetbalvereniging bijhouden.
Dus wil ik me er toch nog wat verder in verdiepen en ik dacht dat Dreamweaver dan een goede keuze zou zijn. Maar misschien is PHP ook nog eerst een optie?

Het is niet zo dat je met DreamWeaver betere websites kan maken dan met NVU. Belangrijker is inderdaad een goede kennis van HTML/CSS.
Voor een eenvoudige website heb je genoeg aan kennis van HTML en CSS. Om een glossy promotiewebsite te maken voor een bedrijf kun je veel hebben aan Flash.
Voor een voetbalclub is een Content Management Systeem handig: dan kunnen ze zelf wedstrijduitslagen plaatsen. Voor zoiets heb je kennis nodig van - bijvoorbeeld - PHP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan